پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00022:15 - 1399/08/26

پیش بینی بورس فردا 27 آبان 99

بازار سرمایه در چهارمین روز متوالی سبز بود و بیشتر نمادها با افزایش قیمت رو به رو بودند. شاخص کل باز هم ارتفاع خود را افزایش داد و به کانال یک میلیون و 273 هزار واحدی رسید. آیا روند صعودی بازار ادامه دار خواهد بود؟
به گزارش کارگر آنلاین به نقل از نبض بورس، بازار سرمایه برای چهارمین روز متوالی سبزپوش بود و شاخص کل امروز نیز با رشد 16389 واحدی به ارتفاع یک میلیون و 273 هزار و 746 واحدی رسید.
 
ارزش معاملات نیز به صورت معناداری در این روزهای خوب بورس افزایش یافته است و امروز نیز ارزش معاملات در بورس به بیش از 8 هزار میلیارد تومان رسید. همچنین ارزش معاملات در فرابورس نیز حدود 2 هزار میلیارد تومان بود.
 
آیا این روند صعودی بورس ادامه خواهد یافت؟
 
رویا ذبیحی سامانی تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: بازار بعد از اصلاح طولانی مدت، چهار روز متوالی است که شروع به رشد کرده است. بازگشایی تمام نمادهای بسته بجز شستا، باعث شد که ترس بازار از بازگشایی آن ها بریزد. اینکه بازار در چند روز آتی مثبت باشد یا نه، بستگی به بازگشایی شستا دارد. زیرا در صورت بازگشایی، با توجه به اینکه زیرمجموعه های آن اصلاح ۴۰ درصدی را داشته اند، شستا هم احتمالاً منفی باز خواهد شد. علاوه بر این در صورت اعمال محدودیت های کرونایی و احتمال بسته شدن بانک ها و به دنبال آن شاید بسته شدن بورس، نیاز به نقدینگی در جامعه به وجود خواهد آمد که موجب منفی شدن بورس خواهد شد‌. با کنار گذاشتن تمام این عوامل، بورس بعد چند روز رشد، ممکن است که در آخر هفته، استراحت یا اصلاح داشته باشد اما با توجه به ورود نقدینگی و ارزنده بودن نمادها، این رشد ادامه دار خواهد بود.
 
محمد بامودت مدیر سبد مجموعه تحلیلگر امید در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: بازار در روز دوشنبه توانست ارزش معاملات خرد را در حدود 10 هزار میلیارد تومان حفظ کند که به منظور اطمینان از تعادل در بازار بسیار ضروری هست. هم چنین خروج پول حقیقی از بازار بسیار کاهش یافته و به حدود 44 میلیارد تومان رسیده است. وی افزود: از آن جا که سرانه خرید حقیقی بالاتر از سرانه فروش حقیقی بود می توان این استنباط را داشت که پول های بزرگ تر همچنان تمایل قوی تری به خرید دارند. از طرفی وعده مسئولین مبنی بر عدم زیان خریداران etf پالایشگاهی سبب اقبال بازار به این گروه شده است، هر چند پیشنهاد می شود توجه سرمایه گذاران بیشتر معطوف به فاکتور های بنیادی باشد تا اخبار و وعده هایی که چه بسا تحقق پذیر نباشند. بامودت اظهار داشت: آنچه در بازار امروز نیز شاهد آن بودیم این موضوع بود که هر چند ارزش صف های خرید در انتهای بازار به دو برابر روز گذشته رسید اما ارزش صف های فروش هم چنان در سطح دیروز باقی ماند که نشان دهنده این موضوع است که علی رغم بهبود فضای کلی بازار همچنان سهام بدون وضعیت بنیادی مناسب با فشار فروش زیادی همراه هستند. این تحلیلگر بازار سرمایه در مورد بازار فردا گفت: انتظار می رود شروع بازار مثبت باشد اما این احتمال وجود دارد که در ادامه بازار با افزایش عرضه در بازار مواجه باشیم اما سرمایه گذاران بیشتر از آنکه به عرضه های موقت توجه داشته باشند باید به توان هضم این عرضه ها در بازار و ارزش معاملات توجه داشته باشند. چنانچه بازار بتواند عرضه های احتمالی در روزهای آتی را جذب کند و شاهد حفظ ارزش معاملات در بازار باشیم می توان به بازگشت بورس به تعادل و چشم انداز مثبت بازار امیدوار باشیم.
 
 
 
 
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین