پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:27 - 1399/09/04

۲ توصیه مفید برای پیشگیری از افسردگی

بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۲ تغییر ساده در سبک زندگی شامل "اختصاص زمان کمتری به کار کردن با گوشی‌های هوشمند" و نیز "افزایش ساعت خواب" از فاکتورهایی هستند که در پیشگیری از افسردگی ضروری است.

کارگر آنلاین | نتایج یک بررسی بین المللی نشان داد: برخی فاکتورهای سبک زندگی تاثیر قابل توجهی بر خلق و خوی افراد دارد که شامل رعایت رژیم غذایی با کیفیت، انجام حرکات ورزشی و خودداری از استعمال دخانیات است.

متخصصان استرالیایی به بررسی اطلاعات ۸۵ هزار نفر در انگلیس پرداختند تا تاثیر سبک زندگی بر افسردگی مشخص شود.

آنان دریافتند فعالیت بدنی، رژیم غذایی سالم و هفت تا ۹ ساعت خواب شبانه با کاهش حس افسردگی مرتبط است. مدت زمان کار با گوشی‌های هوشمند و استعمال دخانیات تاثیر چشمگیری بر شدت افسردگی دارد.

محققان استرالیایی اظهار داشتند: این تحقیق اولین ارزیابی از چنین طیف وسیعی از عوامل سبک زندگی و تاثیر آن بر علائم افسردگی است. در حالیکه مردم آگاه هستند که فعالیت بدنی برای بهبود خلق و خو مهم است اکنون داده های دیگری وجود دارد که نشان می دهد خواب کافی و اختصاص زمان کمتری به کار کردن با گوشی هوشمند برای کاهش میزان افسردگی ضروری است.

همچنین طبق این مطالعه، الگوی رژیم غذایی فرد ممکن است تا حدی عامل تشدید حالت افسردگی در وی باشد.

به گزارش مدیسن نت، به گفته محققان نتایج بدست آمده ممکن است سیاست سلامت عمومی را با تاکید بر رابطه بین تشویق و حمایت از افراد به منظور مشارکت در فعالیتهای ارتقای سلامت آگاه سازد. به طور خاص، خواب مطلوب و کاهش زمان کار با گوشی هوشمند که اغلب این مشکل در جوانان وجود دارد در کنار فعالیت بدنی کافی و رژیم غذایی مطلوب و باکیفیت می‌تواند علائم افسردگی را کاهش دهد.

منبع: آفتاب نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین