پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:40 - 1399/09/04

خطر گیاهخواری برای سلامت استخوان‌ها

رژیم‌های غذایی گیاهی به طور کلی سالم هستند اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد این رژیم‌ها خطر چشمگیری به همراه دارد و احتمال شکستگی استخوان را افزایش می‌دهد.

کارگر آنلاین | متخصصان انگلیسی در یک مطالعه جدید به جمع آوری اطلاعات مربوط به رژیم غذایی، وضعیت سلامت و رفتاری ۵۴ هزار و ۸۵۸ نفر با میانگین سنی ۵۰ سال در فاصله سالهای ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱ پرداختند.

این افراد به لحاظ رژیم غذایی طبقه بندی شدند: ۲۹ هزار و ۳۸۰ نفر گوشتخوار بودند، ۸۰۳۷ نفر ماهی مصرف کرده و گوشت را حذف کرده بودند، ۱۵ هزار و ۴۹۹ نفر گیاهخوار بودند و ۱۹۸۲ نفر رژیم غذایی وگان داشته اند که مصرف گوشت، ماهی، محصولات لبنی و تخم مرغ را حذف کرده بودند.

محققان این افراد را برای مدت ۱۸ سال تحت کنترل داشتند و تعداد شکستگی‌ها در بدن و محل آن را ثبت کردند.

در این مطالعه وضعیت شرکت کنندگان به لحاظ جنسیت، میزان فعالیت بدنی، استعمال سیگار، مصرف الکل، استفاده از مکمل های غذایی و سایر فاکتورها مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که در مقایسه با گوشت خواران، گیاهخواران ۹ درصد و وگان‌ها ۴۳ درصد در معرض خطر ابتلا به هرگونه شکستگی قرار دارند.

به گزارش نیویوک تایمز، گیاهخواران و ماهی‌خواران تقریبا ۲۵ درصد در معرض خطر شکستگی مفصل ران بودند و خطر شکستگی مفصل ران در افرادی که رژیم غذایی وگان داشتند دو برابر بیش از گوشتخواران بوده است.

منبع: آفتاب نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین