پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00022:50 - 1399/09/06

قیمتها در قبوض گاز تغییر می کند

راهکار دولت برای اصلاح الگوی مصرف مشترکان گاز طبیعی در ایام سرد سال موجب تغییر در قبوض مشترکان گاز خواهد شد و از این پس مشترکان خوش مصرف پاداش خواهند گرفت.

 پس از اعمال سیاست های تشویقی در صنعت برق، به نظر می رسد که دولت به دنبال کاهش مصرف گاز نیز با اعمال همین سیاست است چراکه روز گذشته هیات وزیران بر تشویق و اهدا پاداش به مشترکان خوش مصرف به توافق رسیدند.

 

در این جلسه مقرر شد تا مشترکان خانگی که مصرف گاز آنها در ۱۶ آبان تا ۱۵ اسفندماه هر سال، نسبت به دوره مشابه سال‌های ۹۶ و ۹۷ در میانگین دمای یکسان طول دوره صورتحساب، بیش از ۱۰ درصد کاهش یابد، مشمول پاداش صرفه‌جویی شوند.

 

همچنین با توجه به رشد روزافزون جمعیت و رشد ساخت‌وساز مسکن و توسعه اشتغال و لزوم مهار و مدیریت مصرف گاز در کشور، هیئت وزیران تصمیم‌هایی را به‌منظور اصلاح الگوی مصرف مشترکان گاز طبیعی در ایام سرد سال (۱۶ آبان تا ۱۵ اسفندماه) اتخاذ کرد.

 

به موجب تصمیم دولت، مشترکان گاز طبیعی بخش خانگی که مصرف گاز آنها در دوره زمانی یادشده در هر سال، نسبت به دوره مشابه سال‌های ۹۶ و ۹۷ در میانگین دمای یکسان طول دوره صورتحساب، بیش از ۱۰ درصد کاهش یابد، مشمول تخفیف (پاداش صرفه‌جویی) معادل ۱۵ درصد گازبهای صورتحساب دوره خواهند شد.

 

 

در صورت افزایش مصرف، مطابق مصوبه دولت و براساس درصدی که تعیین شده است، به گازبهای آنها افزوده می‌شود. شایان یادآوری است که افزایش مصرف گاز در ساختمان‌های اداری نیز مشمول این افزایش قیمت می‌شود.

 

منبع: ایسنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین