پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:00 - 1399/09/07

تهدید سلامت نوزاد بعلت زایمان در تاریخ لاکچری

جراح زنان و زایمان با اشاره به اصرار برخی والدین برای تولد فرزندشان در تاریخ ۹ آذر امسال گفت:اصرار این والدین بدون اگاهی از مضراتی است که زایمان زودتر یا دیرتر از موعد برای نوزاد به همراه دارد.

دکتر مرجان سلطانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود:امسال هم، چون سنوات قبل بعلت رسیدن به یک تاریخ رند و خاص در تقویم شاهد اصرار والدین برای انجام زایمان زودرس یا حتی دیرتر از موعد ۴۰هفتگی بارداری برای فرزندشان هستیم.

متخصص زنان و زایمان ادامه داد:این والدین از اسیب‌ها و خطرات دستکاری زمان تولد فرزند خود اطلاعی ندارند، زیرا اگر زایمان بدون دلیل پزشکی قبل از ۳۷هفتگی انجام شود با نواقصی، چون مشکلات ریوی، کلیوی، نقص سیستم ایمنی، بی قراری و مشکلات عصبی نوزادان همراه است و اگر بعلت رسیدن به تاریخی خاص در زمانی دیر‌تر از ۴۰هفتگی انجام شود با دفع مکونیوم یا مدفوع جنین و الودگی‌های حاد تنفسی و گوارشی و بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه نوزاد همراه خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه در گذشته شاهد از دست رفتن جان جنین بعلت همین دخالت‌ها در زمان تولد بودیم گفت:والدین باید به فکر سلامت فرزند خود باشند و بدانند مضرات این تصمیمات عجولانه تا پایان عمر فرزند ان‌ها همراه او خواهد بود.

سلطانی افزود:حتی خود مادر نیز در این موارد که به دستکاری خود خواسته در زمان زایمان منجر می‌شود در معرض خطر جانی است.

این جراح زنان و زایمان بیمارستان نجمیه تهران با توصیه به همه والدینی که چشم انتظار تولد فرزند خود هستند گفت:والدینی که ۹ماه تحت نظارت پزشک بوده اند بهتراست به توصیه متخصصان عمل و از دخالت در زمان تولد فرزند خود پرهیز کنند

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین