پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:16 - 1399/09/08

حضور ۵۰ میلیون نفر در بورس تهران

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار در دیدار با بسیجیان و ایثارگران گفت: بازار سرمایه با حضور 50 میلیون نفر به یک بازار مردمی تبدیل شده است.

حسن قالیباف اصل امروز به مناسبت هفته بسیج در جمع عده‌ای از بسیجیان و پیشکسوتان و ایثارگران در محل سازمان بورس با بیان اینکه روحیه ایثارگری و بسیجی حساب و کتاب نمی‌خواهد و باعث پیشرفت و سازندگی می‌شود، گفت: هرجا با روحیه بسیجی وارد شدیم کارها به خوبی جلو رفت.

به گزارش فارس وی همچنین با بیان اینکه امثال با آزادسازی سهام عدالت بیش از 50 میلیون نفر از مردم در بازار سرمایه حضور پیدا کرده‌اند، گفت: ما از حضور بسیجیان در این بازار هم استقبال و هم تشکر می کنیم و آماده همکاری با بسیج در جهت بالا بردن سطح آگاهی مردم از بازار سرمایه هستیم.

به گفته رئیس سازمان بورس اوراق بهادار، فرهنگ‌سازی در سرمایه‌گذاری و استفاده از شرکت‌های سبدگردان که باعث حضور آگاهانه مردم در بازار سرمایه می‌شود در عین حال احتیاط‌های لازم برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌شود. 

قالیباف اصل با بیان اینکه در حال حاضر طبقه متوسط جامعه به خاطر تحریم‌های ظالمانه کاهش یافته است، گفت: با حضور مردم در بازار سرمایه می‌توان به تقویت طبقه متوسط کشور کمک کرد. در حال حاضر در جنگ اقتصادی هستیم که نیاز به روحیه ایثارگری و بسیجی دارد. 

وی افزود: اگر طبقه متوسط جامعه بخواهد احیا شود حضور در بازار سرمایه لازم است البته حضور باید درازمدت باشد و با برنامه، حوصله و صبر و شکیبایی همراه باشد. زیرا کسانی که هیجانی رفتار کرده‌اند بخشی از دارایی‌ خود را از دست دادند اما کسانی که صبر و شیکبایی به خرج دادند پاداش گرفتند. 

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار با بیان اینکه شرکت‌های حاضر در بورس سهام‌شان در دست عامه مردم است، گفت: اگر این شرکت‌ها طرح‌های توسعه‌ای اجرا کنند منافع آن به عموم مردم می‌رسد. در حال حاضر با آزاد شدن سهام عدالت 50 میلیون سهام‌دار در کشور داریم. بنابراین هرچه شرکت‌های حاضر در بورس را بیشتر تقویت کنیم منافع آن به عامه مردم می‌رسد.

قالیباف اصل همچنین از نمودهای حضور مردم در بازار سرمایه اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی و سیاست‌‌های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: با امین مالی و سرمایه‌گذاری در بورس می‌توان به اقتصاد ملی کمک کرد.

وی همچنین گفت: سهام عدالت بعد از 14 سال آزادسازی شد که در حال حاضر مردم حضور گسترده‌ای در بازار سرمایه دارند. بنابراین ما از حضور مردم و همچنین حضور اقشار بسیجی در بازار استقبال می‌کنیم.

در این مراسم احمد اسفندیاری مدیرعامل صندوق ذخیره بسیجیان نیز گفت: شهید فخری‌زاده در واقع شهید سلیمانی عرصه علم بود و آرزوی همه بسیجیان این است که روزی شهید شوند.

وی همچنین با گرامیداشت هفته بسیج گفت: امام خمینی در 9 آذر 67 فرمودند بسیج فقط مخصوص زمان جنگ نیست و باید هسته‌های مقاومت بسیج در جهان تشکیل شود و در حال حاضر گروه‌های بسیجی در کشورهای عراق، یمن، لبنان و حتی آمریکای لاتین علیه استکبار شکل گرفته است.

مدیرعامل صندوق ذخیره بسیجیان اظهار داشت: تفکر بسیجی دارای سه عنصر بصیریت، اخلاص و عمل به‌هنگام و به اندازه است .

اسفندیاری با بیان اینکه سال 76 تعدادی از نمایندگان رزمنده و بسیجی طرحی به مجلس ارائه کردند و صندوقی برای بسیجیان درست کنند و خدماتی هم به بسیجیان و هم به مردم ارائه کنند که از جمله در بازار بورس سرمایه‌گذاری کنند.

وی افزود: وقتی نقدینگی در بازار وجود دارد بهترین مکان برای جذب نقدینگی بورس است چون اگر پول خرد مردم در بانک‌ها قرار گیرد با آن تربچه هم نمی‌دهند اما همین پول‌ها در بورس باعث تزریق به تولید می‌شود.

به گفته اسفندیاری، صندوق ذخیره بسیجیان با حدود 600 هزار نفر از بسیجیان شکل گرفته و حدود 3 هزار نفر از این افراد حق عضویت می‌پردازند و عده‌ای از بسیجیان نیز حتی از پرداخت حق عضویت معاف شده‌اند.

مدیرعامل صندوق ذخیره بسیجیان اظهار داشت: بسیجیان می‌توانند در امر آموزش و اطلاع‌رسانی به آحاد مردم کمک کنند زیرا با آزاد شدن سهام عدالت و همچنین حضور گسترده مردم در بازار سرمایه اکثر این افراد اطلاعات چندانی از بازار ندارند و ما می‌توانیم در جهت فرهنگ‌سازی، آموزش و اطلاع‌رسانی کمک کنیم.

اسفندیاری با اشاره به اساسنامه صندوق ذخیره بسیجیان گفت: یکی از بندهای اساسنامه تشویق بسیج در جذب نقدینگی و هدایت به سمت تولید است. در حال حاضر پروژه‌های بزرگی با وزارت دفاع در دست اقدام داریم. از جمله مشارکت در تأمین مالی آزادراه اصفهان - شیراز در حالی که این پروژه با کمبود نقدینگی روبه‌رو است اما از طریق بازار سرمایه به تأمین مالی آن کمک می‌کنیم.

به گفته وی، با کمک بسیج می‌توانیم اعتماد مردم به بازار سرمایه را بالا ببریم و این هم تکلیف و هم وظیفه است، همانگونه که بسیج جامعه پزشکی در ایام کرونا به کمک مردم شتافتند.

مدیرعامل صندوق ذخیره بسیجیان گفت: طرح ایجاد صندوق بسیجیان هم مصوبه مجلس و هم دولت دارد و بخشی از اعضای این صندوق از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستند و حتی برخی از اعضای این صندوق بسیجیان معسر هستند که حتی حق عضویت به صندوق هم نمی‌پردازند.

به گزارش فارس،‌در پایان این مراسم از یکی از پیشکسوتان بسیجی به نمایندگی بسیجیان و ایثارگران تقدیر به عمل آمد و لوح‌های تقدیر برای بسیجیان و ایثارگران سازمان بورس، شرکت بورس و شرکت اطلاع‌رسانی بورس اهدا شد.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین