پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00023:24 - 1399/09/10

صندوق پالایشی یکم به سوددهی رسید

پس از پایان معاملات امروز 10 آذر میزان سود خریداران صندوق ETF دوم موسوم به پالایش یکم به یک و نیم درصد رسید. ارزش هر واحد این صندوق نسبت به روز قبل افزایش 50 تومانی داشته است. این برای اولین بار از تاریخ عرضه پالایش یکم است که با سود همراه شده است.

بازگشایی 4 شرکت پالایشی در یک ماه گذشته و کاهش قیمت هر سهم این شرکت‌ها نسبت به آخرین قیمت‌ها ریسک خرید واحدهای صندوق ETF دوم را افزایش داده است به گونه‌ای که با در نظر گرفتن تخفیف اعمال شده از سوی دولت، قیمت فعلی سهام شرکت‌های پالایشی همانند دارایکم چندان جذاب به نظر نمی‌آید. بایستی دید در روزهای آینده روند سوددهی این صندوق تداوم خواهد داشت یا نه.

ارزش پالایش یکم (ETF دوم)

نیمی نماد های مجاز معاملاتی صندوق پالایش یکم امروز 10 آذر نیز با صف فروش مواجه شدند.

قیمت هر سهم پالایشگاه تهران و اصفهان با توجه به افزایش سرمایه آنها، بسیار پایین‌تر از نرخ تخفیفی دولت قرار دارد و در صورت تداوم این رنج منفی، خرید آن سودی برای خریداران واحدهای etf دوم در پی نخواهد داشت اما درپی روزهای اخیر امیدها در خصوص پایان روزهای بد این صندوق افزایش یافته است.

پالایشگاه‌های تهران و اصفهان پس از بازگشایی در رنج قیمت پایین‌تری نسبت به قیمت فروش دولتی قرار گرفته‌اند و نماد پالایشگاه تبریز و بندرعباس نیز به بالاتر از قیمت تخفیفی رسیده بودند اما در روزهای اخیر مجددا قیمت نماد شبریز به پایین‌تر از نرخ فروش دولت کاهش یافت.

میزان سود و ارزش ذاتی صندوق پالایش یکم تا امروز

تا امروز 10 آذر ماه سال جاری این صندوق حدود 1.5 درصد سود برای خریداران خود به همراه داشته و ارزش ذاتی هر واحد آن حدود 10 هزار و صد و پنجاه تومان است.

با این اوصاف پالایش یکم برای اولین بار به قیمت خرید خریداران خودرسیده و باید دید که روند سوددهی آن تداوم پیدا می‌کند یا خیر.

نام شرکت بورسی ارزش هر سهم امروز(تومان) میزان تغییرات نسبت به روز قبل قیمت تخفیفی هر سهم(تومان) شبندر 2976 4.8 2752 شبریز 2928  4.8 3020 شپنا 1859 0.3 2443 شتران 1525  0 2513

منبع: تجارت نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین