پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:52 - 1399/09/12

آیا حقوق کارگران ۴۰ درصد زیاد می‌شود؟!

رئیس فراکسیون کارگری مجلس از رایزنی با دولت برای افزایش بیش از چهل درصدی حقوق کارگران در سال آینده خبر داد.
کارگر آنلاین  | علی بابایی‌کارنامی (رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی) با اشاره به میزان افزایش حقوق و دستمزد کارگران در سال آینده اظهار کرد: حقوق کارگران طی سال‌های اخیر متناسب با نرخ تورم افزایش نیافته و این مسئله همواره شکاف‌های جدی از حیث درآمد و مخارج برای این قشر ایجاد کرده است.
 
وی همچنین از پیشنهاد جدید کمیسیون اجتماعی مجلس برای میزان افزایش حقوق کارگران در سال آینده خبر داد و گفت: تعداد زیادی از نمایندگان مجلس در کمیسیون اجتماعی قوه مقننه خواهان افزایش بیش از ۴۰ درصدی حقوق و دستمزد کارگران در سال آینده هستند، بر همین اساس نیز با ارائه این پیشنهاد به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مشغول رایزنی با این وزارتخانه برای تحقق این امر هستیم.
 
نمایندگان کارگری شورایعالی کار در ارتباط با رایزنی نمایندگان مجلس با وزارت کار در مقوله دستمزد می‌گویند: تعیین دستمزد بحثی سه‌جانبه است و باید حتماً نمایندگان کارگری در مذاکرات حضور داشته باشند؛ نمایندگان مجلس و دولت نمی‌توانند برای دستمزد کارگران تکلیف تعیین کنند.
 
به گفته نمایندگان کارگری؛ ارائه اعداد و ارقام از سوی نمایندگان بدون توجه به اعداد و محاسبات گروه کارگری، کار درستی نیست و نمایندگان اگر قصد اظهارنظر دارند بهتر است نظر نمایندگان کارگری شورایعالی کار را بپرسند. مرجع تصمیم‌گیری دستمزد شورایی سه‌جانبه به نام شورایعالی کار است نه مجلس و دولت!
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین