پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:54 - 1399/09/13

چرا تخم مرغ گران شد؟

ترکاشوند، مشاور اتحادیه مرغداران تخم گذار گفت: در دو هفته گذشته با افزایش ۲۰ درصدی نرخ رسمی نهاده‌های اصلی باعث افزایش قیمت تخم مرغ در بازار شده است.

کارگر آنلاین |  رضا ترکاشوند مشاور اتحادیه مرغداران تخم گذار، اظهار داشت: همچنین افزایش ۳۵ درصدی هزینه حمل و نقل هم مزید بر علت شده و قیمت تخم مرغ را افزایش داده است.

وی افزود: با شرایط و نرخ مصوب فعلی تخم مرغ که ۱۲ هزار تومان در درب مرغداری است تولید برای مرغداران صرفه اقتصادی ندارد و این موضوع موجب کاهش تولید و عرضه تخم مرغ شده است.

ترکاشوند تاکید کرد: مسئولان قول داده اند هفته آینده نرخ تخم مرغ در درب مرغداری را اصلاح کنند که در صورت تحقق این موضوع و به صرفه بودن تولید این محصول بار دیگر افزایش میابد.

وی ادامه داد: افزایش تولید به معنی افزایش عرضه تخم مرغ به میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای با نرخ مصوب جدید است که همین موضوع موجبات کاهش قیمت فعلی تخم مرغ را فراهم می‌آورد.

ترکاشوند خاطر نشان کرد: امیدواریم شرایط عرضه گسترده تخم مرغ به بازار با اصلاح نرخ تخم مرغ فراهم شود تا به این ترتیب هم تولیدکنندگان متضرر نشوند و هم مصرف کنندگان با قیمت پایین‌تر این محصول را خریداری کنند.

منبع: تحلیل بازار
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین