پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:23 - 1399/09/21

برای خرید طلا و سکه تقاضایی نداریم

طبق اعلام دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، پس از تعطیلات دو هفته‌ای، برخلاف اینکه همه تصور می‌کردند تقاضا برای خرید سکه و مصنوعات طلا افزایش یابد، روند تقاضا نزولی بود. ضمن اینکه باتوجه به افزایش حدود ۵۰ دلاری قیمت هر اونس طلای جهانی و همچنین نوسانات نرخ ارز، قیمت‌ها روند صعودی داشته است.

 

نادر بذرافشان در تشریح وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا با از سرگیری فعالیت‌ها، پس از دو هفته تعطیلی به جهت کنترل شیوع کروناویروس، اظهار کرد: طی دو هفته‌ای که اصناف از جمله واحدهای ما نیز تعطیل بودند، در مجموع ۴۵ دلار افزایش قیمت اونس جهانی ایجاد شد. در یک هفته‌ اخیر نیز قیمت هر اونس طلای جهانی، پنج دلار افزلیش پیدا کرد؛ بنابراین نسبت به سه هفته پیش، شاهد افزایش ۴۸ تا ۵۰ دلاری قیمت طلای جهانی بوده‌ایم.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: باتوجه نوسانات بازار ارز در کنار افزایش قیمت‌های جهانی، افزایش قیمت‌ها در بازار سکه و طلا را شاهد بودیم. به طور میانگین حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش قیمت برای هر قطعه سکه نسبت به پیش از تعطیلات ایجاد شده است. البته این افزایش قیمت سکه نسبت به یک هفته گذشته، حدود ۷۰۰ هزار تومان است.

 

وی خاطرنشان کرد: برخلاف اینکه تصورها براین بود که با از سرگیری فعالیت‌ها پس از تعطیلات کرونایی، تقاضا برای خرید سکه و مصنوعات طلا نسبت به بیش از تعطیلات افزایشی باشد، آنچنان تقاضایی در بازار سکه و طلا شکل نگرفت و در طول این هفته‌ که بازار سکه و طلا آغاز به کار کرد، روند تقاضا نزولی بود؛ بنابراین تقاضا عاملی برای افزایش قیمت‌ها در بازار نبوده و روند صعودی قیمت‌ها تنها ناشی از افزایش قیمت طلای جهانی در کنار نوسانات نرخ ارز در داخل بوده است.

این عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با آخرین قیمت‌ها سکه و طلا در بازارهای داخلی، گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، نیم سکه شش میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، ربع سکه چهار میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی نیز دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان قیمت دارند.

بذرافشان افزود: هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۵۲ هزار تومان و هر مثقال طلای ۱۷ عیار هم پنج میلیون تومان قیمت دارند. آخرین نرخ ثبت شده برای هر اونس جهانی ۱۸۳۸ دلار است.

به گفته وی، هر قطعه سکه نیز حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حباب دارد.

منبع: ایسنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین