پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:11 - 1399/09/23

تعیین تسهیلات برای خروج کارکنان از تهران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: دولت برای خروج کارکنان از تهران و کلانشهرها تسهیلاتی را مصوب و ابلاغ کرده‌ که پیرو آن، انتقال کارکنان جدید به پایتخت ممنوع است.

 «مسعود شفیعی» روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تصویب نامه هیأت وزیران در تاریخ دوم آذر امسال، به امضای آقای جهانگیری و به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

وی اعلام کرد: بر اساس این آئین نامه ابلاغی تمامی کارکنان پیمانی و رسمی و مشابه، شاغل در تمامی دستگاه‌های موضوع ماده پنج قانون خدمات کشوری متقاضی تهران و هفت کلانشهرهای مشهد، اصفهان، شیراز، کرج، تبریز، اهواز و قم به سایر نقاط کشور، در صورت انتقال به دیگر نقاط از این تسهیلات برخوردار می‌شوند.

شفیعی به شرایط کارکنان انتقال یافته برای برخورداری از تسهیلات اعطایی دولت اشاره کرد و اظهارداشت: این متقاضیان نباید به شهرستان‌های استان تهران بروند، محل جدید خدمت حداقل باید ۵۰ کیلومتر از کلانشهر مبدا فاصله داشته، حداقل تا زمان بازنشستگی آنان پنج سال زمان باقی مانده باشد و در این زمینه ایثارگران و فرهنگیان نیز اولویت دارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به تسهیلات ابلاغی در صورت انتقال کارکنان اشاره کرد و گفت: این تسهیلات شامل دریافت هدیه انتقال به میزان یک ماه حقوق و مزایای مستمر، هزینه سفر، برخورداری از حداکثر سقف امتیازات (حسب مدرک تحصیلی) موضوع بند یک ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان مشمول که به مناطق کمتر توسعه یافته و بد آب و هوا با رعایت قوانین مربوطه و در شرایط مساوی انتقال می‌یابند، می‌شود.

وی اضافه کرد: هدیه ازواج معادل یک ماه حقوق و مزایای مستمر، ارائه خدمات رایگان معاینه کامل پزشکی از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهر و استان میزبان به فرد شاغل و افراد تحت تکفل وی از هر ۲ سال یکبار، امکان استفاده از مجموعه‌های ورزشی وزارت ورزش و جوانان برای فرد شاغل و افراد تحت تکفل وی با امتیازات ویژه و در اولویت قرار گرفتن فرد در ارائه تسهیلات مربوط به مسکن از دیگر امتیازات پیش بینی شده دولت در این آئین نامه است.

به گفته شفیعی کارمند و افراد تحت تکفل وی می‌توانند وام ودیعه و خرید مسکن را در سطح مقرر بدون سپرده گذاری دریافت کنند و در صورتی که خانه در دست ساخت دارند، هزینه خرید انشعابات را در شهر مقصد به صورت اقساط پنج ساله بدون سود و کارمزد بپردازند و وزارت علوم نیز موظف است، تسهیلات جابجایی همسر و فرزندان دانشجوی فرد را فراهم کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران ادامه داد: به استناد ماده ۹ که در پایان این تصویب نامه آمده، از این پس انتقال برای خدمت در تهران و کلانشهرها ممنوع است.

وی تاکید کرد: این مصوبه شامل افرادی که کارهای انتقال آنان در ۱۴۰۰ تمام شده است نمی‌شود، پس از ابلاغ آن تقاضای جدید دیگر پذیرش قبول نمی‌شود.

منبع: شبکه‌خبر
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین