پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:44 - 1400/09/17

ادامه بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در هفته آینده

کارگر آنلاین/ ادامه بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به هفته‌ی آینده موکول شد.

عصر روز گذشته (شانزدهم آذرماه)، جلسه‌ای در کمیسیون اجتماعی مجلس با حضور مقامات دولتی و مدیران سازمان امور استخدامی کشور برای بررسی و بحث در ارتباط با طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت یا همان تبدیل وضعیت قراردادی‌ها و شرکتی‌های زیرمجموعه‌ی دولت، برگزار شد.

رامین اناری (نماینده کارگران شرکتی و قراردادی سراسر کشور) در ارتباط با خروجی این نشست می‌گوید: ظاهراً این نشست تا حدودی مثبت بوده و دولت قرار است با مجلس تعامل داشته باشد؛ خبرهای خوبی به گوش می‌رسد و امیدواریم طرح ساماندهی با مختصات مناسب و با شمول گسترده به زودی تصویب شود.

او از موکول شدن ادامه کار به هفته بعد خبر داد و گفت: قرار شده هفته آینده نشست دیگری در کمیسیون اجتماعی برگزار شود؛ این نشست یا یکشنبه یا سه شنبه هفته بعد خواهد بود؛ ما انتظار داریم هفته‌ی آینده موضوع تعیین تکلیف شود و به سرگردانی و انتظار هزاران کارگر غیر رسمی در سراسر کشور خاتمه دهند.

به گفته اناری، الزام به ثبت حقوق کارمندان دولت در سامانه‌ی مربوطه، یک گام مثبت است؛ می‌توان امیدوار بود که قرار است گام‌هایی در جهت رفع تبعیض در نهادهای عمومی و دولتی بردارند.

نماینده کارگران قراردادی و شرکتی در پایان می‌گوید: انتظار داریم در نشست هفته‌ی آینده از نمایندگان کارگران نیز دعوت به عمل بیاورند و اجازه دهند که جامعه‌ی هدف، صدای رسا در نشست داشته باشد؛ در عین حال توقع داریم پروسه‌ی طولانی و کشدار که از شهریور ماه به کمیسیون اجتماعی مجلس رسیده، قبل از پایان آذر خاتمه یابد.

منبع: ایلنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین