پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:09 - 1399/09/24

خبر خوش وزیر صنعت درخصوص تولید خورو

وزیر صنعت از یک خبر خوش درباره تولید خورو داخلی خبر داد.

کارگر آنلاین |  علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با حضور در جمع خبرنگاران در تشریح نشست امروز اظهار داشت: خوشبختانه همکاری و تعامل بسیار خوبی میان ما و نمایندگان مجلس وجود دارد و بنده در برنامه‌های خود اعلام کردنم که برای اتخاذ تصمیمات اقتصادی مهم وزارتخانه، بخش خصوصی، تشکل‌های آن و کمیسیون‌های تخصصی نقش دارند.

وی افزود: ما تقریبا در تصمیمات مهمی مانند خودرو، فولاد و معادن به توافقات بسیار خوبی رسیده ایم و گام به گام در حال اجرایی سازی آن هستیم.

وزیر صمت تاکید کرد: در جلسه امروز کمیسیون صنایع تعدادی از نمایندگان سوالاتی از بنده داشتند که البته حق آنهاست و ما باید به عنوان مجری پاسخگوی وکلای ملت باشیم. بحث اصلی جلسه امروز کمیسیون صنایع به فولاد و شیوه نامه جدید آن معطوف بود و نمایندگان از من درخواست کردند که در اجرای این شیوه نامه قاطعیت و نظارت بیشتری صورت گیرد و خوشبختانه از دو هفته گذشته که در حال اجرایی سازی دستورالعمل مذکور هستیم قیمت‌ها در این حوزه متعادل‌تر شده و تقریباً سیاست کلی وزارت صمت این بود که عرضه محصولات فولادی کاملا در بورس صورت گیرد.

وی ادامه داد: اگر عرضه فولاد در بورس صورت گیرد با توجه به مازاد تولید کشور قیمت‌ها در بازار متعادل خواهد شد.

رزم حسینی گفت: برخی نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه خود در حوزه معادن دچار مشکلاتی هستند که پاسخ قانع کننده‌ای به این موضوع دادم که البته برخی دوستان قانع نشدند و قرار شد معاونین بنده به صورت میدانی مشکلات را رصد کنند.

وزیر صمت تصریح کرد: سیاست عمومی ما این است که کالا‌های ضروری و اولویت دار به حد نیاز وارد کشور شود و سیاست جدید ستاد اقتصادی دولت مبنی بر رفع تعهد صادر کنندگان از محل واردات کالا بسیار هوشمندانه بود و صادرات ما در دو ماه اخیر افزایش یافت و تا پایان سال بیشتر هم خواهد شد.

وی گفت: در چند روز و هفته‌های اخیر ما در برخی کالا روند کاهش قیمت را شاهد بودیم و ان‌شاءالله این رویه ادامه پیدا کند.

رزم حسینی تاکید کرد: ما در پنج نهاده که دولت به آن ارز4200تومانی اختصاص داده به اندازه مناسب وارد کردیم و البته ممکن است در توزیع خطا‌هایی صورت گیرد که مسئول آن وزارت جهاد کشاورزی است، اما ما در حوزه خودمان نهاده به اندازه کافی تحویل دادیم، اما به هر حال دو نرخی بودن ارز مشکل اساسی و فساد زاست که امیدواریم بهبود پیدا کند.

وزیر صمت درباره آزاد سازی واردات خودرو در سال آینده بیان کرد: طرح خودرو در جهت شکستن انحصار است، برخی تولید کنندگان بخش خصوصی در حال تولید هستند و ما می‌خواهیم فضا را برای آن‌ها باز کنیم کمااینکه برخی تولید کنندگان در حال تولید خودرو هستند، همچنین در حوزه خودروسازان دولتی نیز تا پایان سال 50 درصد افزایش تولید خواهیم داشت و در چند روز اخیر هم قیمت خودرو کاهش یافته است که فکر می‌کنم پیدا کند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین