پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:09 - 1399/09/24

انحصار تولید خودرو را با واردات می‌شکنیم

وزیر صمت گفت: در طرح واردات خودرو، درصدد شکسته شدن انحصار تولید خودرو هستیم تا فضا برای تولید بیشتر خودروسازان دولتی باز شود.

 علیرضا رزم حسینی در حاشیه جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در طرح واردات خودرو، درصدد شکسته شدن انحصار تولید خودرو هستیم تا فضا برای تولید بیشتر خودروسازان دولتی باز شود. با اجرای این طرح، خودروسازان دولتی می‌توانند ۵۰ درصد افزایش تولید داشته باشند و به این ترتیب شاهد، کاهش قیمت خودرو خواهیم بود همچنان که در چند روز گذشته، شاهد کاهش قیمت‌ها بودیم.

وزیر صمت در خصوص نهاده‌های دامی هم گفت: در مورد ۵ نهاده دامی که دولت ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به آن اختصاص داده به اندازه مناسب و نیاز وزارت جهاد برای توزیع، نهاده وارد کرده و تحویل داده‌ایم.

رزم حسینی اضافه کرد: وظیفه اصلی وزارت صمت، تأمین نهاده دامی است و جهاد کشاورزی آن را تحویل و توزیع می‌کند، اما در بخش توزیع برای اینکه حجم کالا بالا است ممکن است خطاهایی صورت بگیرد که مسئول پاسخگویی به آن، وزارت جهاد کشاورزی است.

وی گفت: وزارت صنعت بیش از مورد نیاز وزارت جهاد کشاورزی و واحدهای تولید دام و طیور، نهاده وارد کرده و تحویل داده است.

وزیر صمت افزود: دو نرخی بودن ارز، باعث برخی ناهماهنگی‌ها و ایجاد فساد در این بخش شده است.

رزم حسینی گفت: وزارت صمت همکاری بسیار خوبی با کمیسیون‌های اقتصادی مجلس دارد و برای تصمیمات مهم این وزارتخانه، حتماً با سه نهاد مهم تصمیم گیرنده در کشور که بخش خصوصی، کمیسیون‌های مجلس و دولت هستند هماهنگ هستیم.

وزیر صنعت در خصوص جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس نیز افزود: این جلسه به دعوت نمایندگان بوده و بحث اصلی آن بررسی شیوه نامه جدید عرضه فولاد است که در حال اجرای آن هستیم و باید آن را با قاطعیت ادامه دهیم تا قیمت فولاد متعادل شود.

وی ادامه داد: از یک هفته گذشته قیمت‌ها متعادل‌تر شده و سیاست کلی دولت، این است که عرضه محصولات فولادی به طور کامل در بورس کالا باشد.

رزم حسینی گفت: در جلسه امروز، برخی نمایندگان در خصوص بعضی از معادن کشور سوال داشتند که به برخی از سوالات آن‌ها پاسخ داده شد و برخی از نمایندگان هم که از جواب ما قانع نشدند قرار بر این شد تا معاونان ما برای بازدید از این معادن به شهرستان‌های مورد نظر بروند و نتیجه را گزارش دهند.

وی با اشاره به اینکه سیاست عمومی ما در بازار، این است که کالای مورد نیاز را به حد کافی و نیاز با اولویت کارخانه‌های تولیدی وارد کنیم، افزود: یکی از کارهای بسیار خوبی که در بخش صادرات انجام شد رفع تعهد صادر کنندگان از محل واردات کالا بود و همین امر باعث شد تا صادرات افزایش پیدا کند که در پی آن شاهد کاهش قیمت‌ها هستیم.

منبع: مهر
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین