پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00023:40 - 1399/09/26

ماموریت خطرناک به جوخه وحشت

منابع غربی از ماموریت خطرناکی که ولیعهد سعودی به جوخه وحشت، برای از پای درآوردن یکی از منتقدان بن سلمان در نروژ داده، پرده برداشتند.

القدس العربی| یک رسانه غربی از مأموریت خطرناک دیگری که محمد بن سلمان به جوخه وحشت خود داده بود تا یکی از منتقدانش را از پا درآورد، پرده برداشت.

روزنامه دیلی تلگراف در مطلبی فاش کرد که بن سلمان تیم امنیتی با مأموریت پنهان به نروژ رهسپار کرده، تا یکی از منتقدان ولیعهد سعودی را از میان بردارد.

روزنامه «داگبلادیت»، یکی از روزنامه‌های معتبر نروژ فاش کرد: مقامات سعودی در تابستان ۲۰۱۸ میلادی در اقدامی برای هدف گرفتن یکی از منتقدان ولیعهد سعودی که در نروژ زندگی می‌کند، تلاش کرد تا یک تیم امنیتی ۱۰ نفره با مصونیت دیپلماتیکی در نروژ مستقر کند با این ادعا که آنها عناصر امنیتی سفارت هستند و باید مصونیت دیپلماتیک داشته باشند.

بر اساس گزارش این رسانه، ایاد البغدادی فعال و وبلاگ نویس منتفد محمد بن سلمان، هشدارهای امنیتی از مقامات نروژی در زمینه تهدید از سوی ریاض دریافت کرده و سازمان سیا هم به وی درباره تهدید احتمالی از سوی سعودی هشدار داد.

یکی از سخنگویان دولت نروژ در گفتگو با روزنامه داگبلادیت این درخواست عربستان برای اعطای معافیت از مجازات به اعضای این تیم امنیتی محرمانه را تأیید کرد.

طبق گزارش این رسانه؛ این درخواست تیم امنیتی درست در همان سالی مطرح شد که مأموران مخفی سعودی جمال خاشقجی، ستون‌نویس روزنامه واشنگتن پست را در کنسول‌گری عربستان در استانبول به قتل رساندند. عربستان این قتل را به گردن عناصر خودسر انداخته است.

منتقد سعودی نگران جانش است

ایاد البغدادی در مصاحبه‌ای با روزنامه داگبلادیت اعلام کرد که نگران سلامتی خودش است.

وی افزود: من برای امنیت خودم نگران هستم و احتمالاً از آنجایی که یکی از دوستان نزدیک خاشقجی بودم مأموران بن سلمان تلاش کرده‌اند تا مرا هدف گیرند. مطمئنم آنها افرادی داشتند که خاشقجی را تحت نظر گرفته بودند و من اکثر اوقات با او بودم. اگر آنها تیمی فرستادند، احتمالاً به این منظور بوده که متوجه شوند بین من و خاشقجی چه می‌گذرد.

بر اساس گزارش رسانه نروژی؛ عربستان این اتهامات را رد کرده و تاکید دارد که ایاد البغدادی یک شهروند سعودی نیست و برای پادشاهی عربستان فردی ناشناخته است و اینکه ادعاهای کذبی با هدف خدشه وارد کردن به وجه عربستان مطرح کرده است!

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین