پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00023:10 - 1399/09/27

هشدار هواشناسی به کشاورزان

مسعود حقیقت مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی ، از فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: امروز با فعالیت سامانه بارشی در جنوب غرب، غرب، مرکز، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده انتظار می‌رود.

مسعود حقیقت مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی ، از فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: امروز با فعالیت سامانه بارشی در جنوب غرب، غرب، مرکز، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده انتظار می‌رود.

حقیقت ادامه داد: روز جمعه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر ، گستره بارش به شمال غرب می‌رسد که با این وجود بارش نیمه غربی کشور را در بر می‌گیرد.

این مقام مسئول از کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور خبر داد و گفت: اوایل هفته آینده روز‌های سرد و یخبندانی انتظار می‌رود.

به گفته وی، روز شنبه با فعالیت سامانه بارشی در استان‌های یزد، اصفهان، جنوب سمنان و خراسان رضوی، بارش قابل توجهی انتظار می‌رود.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در توصیه‌ای به کشاورزان گفت: با توجه به شرایط جوی و کاهش محسوس دما به گلخانه داران شمال شرق کشور توصیه می‌شود که مراقب دمای واحد‌های گلخانه به سبب سرمازدگی احتمالی محصول باشند.

وی ادامه داد: با توجه به احتمال سرمازدگی و یخبندان به کشاورزان توصیه می‌شود که مراقب سیستم‌های آبیاری تحت فشار باشند و حتما نسبت به تخلیه مخزن اقدام کنند.

به گفته حقیقت، طی ۲ تا ۳ روز آینده کلزاکاران باید نسبت به مبارزه شته در مزارع کلزا اقدام کنند.

مجموع بارش کشور به ۶۱.۳ میلی متر رسید

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی درباره آخرین وضعیت میزان بارش کشور بیان کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای سال زراعی تا دیروز، مجموع بارش کشور ۶۱.۳ میلی متر بوده، در حالیکه مدت مشابه سال قبل ۶۰.۶ میلی متر و دوره بلندمدت ۵۴ میلی متر است که این امر رشد ۱۳.۴ درصدی بارش نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

حقیقت ادامه داد: علی رغم افزایش بارش نسبت به دوره بلندمدت، اما همچنان در استان‌های گلستان، گیلان، خراسان شمالی، هرمزگان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، مازندران، سمنان و لرستان کمتر از نرمال است.

وی در پایان تصریح کرد: مدل‌ها نشان می‌دهد که وضعیت بارش در ادامه سال نرمال خواهد بود.

 

منبع: افکارنیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین