پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:37 - 1399/09/30

مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس+تغییرات

افراد حقیقی امروز ۱۰ هزار میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند که بیشترین ورود پول حقیقی به بورس یا فرابورس مربوط به گروه مواد و محصولات دارویی و همچنین سهام شرکت بهنوش‌ ایران‌ بود.

کارگر آنلاین | در بورس امروز حقیقی‌ها حدود ۱۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۱۵هزار و ۳۱۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۵درصد یعنی ۱۳هزار میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان بخش ناچیزی از کل معاملات شد.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس  در سه گروه «مواد و محصولات دارویی»، «محصولات غذایی و آشامیدنی» و «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های « بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «خودرو و ساخت قطعات»به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد «غبهنوش»، «ملت» و «فخوز» لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به «فولاد»، «وتجارت» و «خودرو» معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت بهنوش‌ ایران‌ معادل ۱۰۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی فولاد مبارکه اصفهان با برتری ۹۷میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۵۰نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۳۸نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول هزار و ۱۴۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۱۰۰میلیارد تومان بود.

 

 

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین