پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:06 - 1399/10/02

حاج حسن‌ها به جامعه ما لطمه زده‌اند

جمشید هاشم‌پور در تازه‌ترین اظهار نظرش پیرامون بازی در سریال «آقازاده» درباره ابعاد نقش حاج حسن صحبت کرد.

 جمشید هاشم‌پور در مستند «بوی خون» صحبت‌های جالبی درباره نقش خود در سریال «آقازاده» و نیز نوع نگاهی که به بازیگری دارد، بیان کرده است. 

بازیگر نقش حاج حسن گفت: امثال حاج حسن به همه لطمه وارد می‌کنند؛ از مردم عادی گرفته تا سیاسیون و رده‌های بالاتر جامعه. 

او افزود: متاسفانه این شخصیت‌های دورو و چند رنگ هم به بطن جامعه و هم زیر ساخت‌هایش آسیب می‌زنند و بر همه مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی هم اثر می‌گذارند. 

این بازیگر در پاسخ به این سوال که نگران واکنش‌های منفی مخاطبان نسبت به نقش منفی خود در سریال «آقازاده» نبودید، بیان کرد: نقش بازیگر وقتی مهم می‌شود که شما حس کنید نقش‌تان جای کار دارد، یک پیام یا حرف دارد یا افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اینجا دیگر مثبت یا منفی بودن نقش اهمیتی ندارد. 

جمشید هاشم‌پور درباره این که امثال حاج حسن در جامعه چقدر نمود دارند، تصریح کرد: به نظرم در کف جامعه و در میان عامه مردم آدم‌هایی از جنس حاج حسن نمی‌بینیم اما در رده‌های بالای جامعه از این حاج حسن‌ها با شخصیت ویژه و خاص شان، زیاد داریم. 

وی با تاکید بر این که در طول دوران بازیگری، هیچگاه به اندازه نقش توجه نکرده است، گفت: تلاش می‌کنم نقش‌هایی را که می‌پذیرم، به شکلی که در فیلمنامه است، بازی کنم و انتظارات کارگردان و تهیه کننده را برآورده کنم. من نقش‌های کوتاهی هم داشتم که به خاطر آن‌ها سیمرغ بلورین گرفتم. کوتاه یا بلند بودن نقش همه چیز نیست. گاهی نقش‌های بسیار کوتاه هم ویژگی‌هایی دارند که از نقش‌های اصلی متمایز می‌شوند و بیشتر جلوه می‌کنند. 

این بازیگر پیشکسوت درباره همکاری با سریال «آقازاده» هم این طور بیان کرد: در سریال «آقازاده» با دعوت حامد عنقا (تهیه کننده) و با حضور کارگردان سریال (بهرنگ توفیقی) درباره «آقازاده» صحبت کردیم. ضمن اینکه فیلمنامه هم از یک اسکلت قوی و محکم برخوردار بود. با بررسی نقش و ریزه کاری‌هایش به توافق رسیدیم و به این ترتیب همکاری ما آغاز شد. 

هاشم‌پور همچین درباره چرایی‌عدم حضور در فضای مجازی این طور توضیح داد: فضای مجازی در یک جایی مفید است و در جایی دیگر بسیار مضر که من بیشتر به دلایل شخصی از این فضای دور هستم. این دوری البته فوایدی هم برایم داشته است و احساس راحتی و آرامش بیشتری دارم. 

مستند «بوی خون» به کارگردانی وحید سعیدی و نویسندگی احمد رنجبر یک شنبه‌ها در فیلیمو و نماوا منتشر می‌شود. این مستند به تهیه‌کنندگی سید امیر موسوی نیا در هر قسمت یکی از پرونده‌های سیاسی – اجتماعی سریال «آقازاده» را واکاوی می‌کند.

 

منبع: ایلنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین