پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00008:34 - 1399/10/06

سکوت قناری مرگ ۲ نفر را افشا کرد

کنجکاوی همسایه‌ها راز مرگ ۲زن و ۲مرد را که در ۲حادثه جداگانه قربانی گازگرفتگی شده بودند، فاش کرد.

نخستین حادثه چند روز قبل حوالی دربند اتفاق افتاد و قربانیان خاله و خواهرزاده بودند که 70و 35سال سن داشتند و ساکن طبقه همکف ساختمانی 3طبقه بودند. ماجرا از این قرار بود که زن همسایه چند ساعتی می‌شد که صدای آواز قناری قربانیان را از خانه آنها نشنیده بود. ساکنان طبقه همکف یک قناری داشتند که معمولا هر چند ساعت یک‌بار در روز می‌خواند. سکوت قناری کنجکاوی زن همسایه را برانگیخت و احتمال داد که حادثه‌ای رخ داده است. او خود را به مقابل آپارتمان طبقه همکف رساند اما هرچه زنگ زد کسی پاسخگو نبود. ساکنان طبقه همکف (خاله و خواهرزاده) به تازگی در آنجا ساکن شده بودند و سابقه نداشت که قناری آنها ساکت باشد. از سوی دیگر زن 70ساله اغلب در خانه بود و به‌دلیل شیوع کرونا بیرون نمی‌رفت. زن همسایه که احتمال می‌داد حادثه‌ای رخ داده است با یکی از اعضای خانواده آنها که در آن حوالی زندگی می‌کرد تماس گرفت و گفت که حدس می‌زند برای این خاله و خواهرزاده اتفاقی رخ داده است.

قاتل نامرئی

یکی از بستگان خاله و خواهرزاده پس از تماس همسایه نگران شده و فورا راهی محل زندگی آنها شد. چرا که او هم از چند ساعت قبل مدام با تلفن خانه خاله و موبایل خواهرزاده تماس می‌گرفت و پاسخی نمی‌شنید. وی خودش را به مقابل آپارتمان رساند اما در از داخل قفل بود و در این شرایط ماجرا به آتش‌نشانی اعلام شد و گروهی از آتش‌نشانان راهی محل حادثه شدند. آنها با شکستن قفل، قدم در خانه گذاشته و با صحنه هولناکی روبه‌رو شدند. جسد زن 70ساله روی کاناپه و جسد خواهرزاده 35در آشپزخانه افتاده بود و به‌نظر می‌رسید وی پس از آنکه از حمام بیرون آمده در آشپزخانه از حال رفته است. با توجه به مرموز بودن ماجرا، گزارش این حادثه به پلیس و قاضی مصطفی واحدی کشیک جنایی تهران اعلام شد. تحقیقات در این خصوص آغاز و مشخص شد که هر دو قربانی بر اثر گازگرفتگی جان باخته‌اند. کارشناسان آتش‌نشانی اعلام کردند که نامناسب بودن دودکش آبگرمکن و بسته بودن همه منافذ خانه باعث انتشارگاز و مرگ خاموش 2 زن شده است. این درحالی بود که قناری آنها نیز که داخل قفس بود به‌دلیل گازگرفتگی تلف شده بود. به‌دنبال این حادثه اجساد قربانیان با دستور قاضی جنایی به پزشکی قانونی انتقال یافت. از سوی دیگر خانواده قربانیان راهی دادسرای جنایی تهران شدند و از صاحبخانه که آپارتمان را به قربانیان اجاره داده بود به‌دلیل عدم‌رعایت موارد ایمنی شکایت کردند. هم‌اکنون با دستور قاضی تحقیقات در این خصوص آغاز شده است.

مرگ خاموش 2 برادر

دومین حادثه گازگرفتگی شامگاه دوشنبه اول دی‌ماه در جنوب تهران رخ داد. در حادثه دوم نیز کنجکاوی زن همسایه راز این ماجرای مرگبار را فاش کرد. وی که به سکوت ساکنان طبقه دوم مشکوک شده بود، به سراغ آنها رفت. ساکنان طبقه دوم خانه قدیمی 2 برادر بودند که معمولا مهمان داشتند و همیشه سر و صدا می‌کردند. به همین دلیل زن همسایه بارها به آنها تذکر داده بود و حالا که می‌دید یکی دو روز از 2 برادر خبری نیست به سراغشان رفت. او از پشت در شیشه‌ای نگاهی به داخل خانه انداخت و دید که آنها بی‌حرکت روی زمین افتاده‌اند. اگرچه در نگاه اول به‌نظر می‌رسید خواب هستند اما زن همسایه چندبار به شیشه کوبید و وقتی دید آنها تکان نمی‌خورند به ماجرا مشکوک شد. وی به سراغ همسایه‌های دیگر رفت و با کمک آنها شیشه در ورودی را شکست. بوی گاز در تمام فضای خانه پیچیده شده و به‌نظر می‌رسید که 2 برادر جوان دچار گازگرفتگی شده‌اند. به این ترتیب ماجرای این حادثه مرگبار به پلیس و قاضی مصطفی واحدی کشیک دادسرای جنایی تهران گزارش شد.

با حضور تیم تحقیق در محل حادثه علت مرگ 2 برادر گازگرفتگی عنوان شد و با دستور قاضی اجساد به پزشکی قانونی انتقال یافت.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین