پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00008:31 - 1399/10/07

خواص این میوه استوایی برای دیابت

برای کنترل موثر سطح قند خون باید یک رژیم غذایی سالم داشته باشید و تاثیر غذای مصرفی بر قند خون را بخاطر بسپارید. برای اینکه بدانید آیا بیماران مبتلا به دیابت زمستان سال جاری می توانند گواوا بخورند یا خیر ادامه مطلب را بخوانید که بدانید زمان خوردن گواوا کی و چه مقدار از آن مفید است.

به گزارش کارگر آنلاین به نقل از فو ان دی تی وی، اغلب به افراد مبتلا به دیابت توصیه می شود برای کنترل سطح قند خون رژیم غذایی و شیوه زندگی سالمی انتخاب کنند. در صورت عدم کنترل دیابت ممکن است اندام های مختلف بدن را تحت تاثیر قرار دهد. رژیم غذایی نقش مهمی در کنترل قند خون دارد. بسیاری معتقدند افراد مبتلا به دیابت نمی توانند میوه بخورند. در وهله نخست باید بدانید بیماران مبتلا به دیابت می توانند میوه ها را به میزان متوسط مصرف کنند زیرا حاوی قند طبیعی است که برای بدن شما مضر نیست. از طرف دیگر، مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد خوردن برخی میوه ها حتی می توانند به کنترل سطح قند خون کمک کنند. در فصل زمستان یکی از میوه هایی که معمولا در دسترس است، گواوا یا امرود است. بسیاری از افراد عاشق گواوا که دارای چندین خاصیت برای سلامتی است، هستند، اما این سوال مطرح می شود آیا گواوا برای بیماران دیابتی مفید است؟ آیا می تواند به کنترل سطح قند خون کمک کند؟ افراد مبتلا به دیابت در طول روز چه تعداد گواوا می توانند بخورند؟ همه این سوالات را در این مقاله آورده ایم به خواندن ادامه دهید تا بدانید چگونه دیابتی ها می توانند با خیال راحت از این میوه زمستانی لذت ببرند.


آیا گواوا می تواند به کنترل سطح قند خون کمک کند؟
طبق تحقیق منتشر شده در مجله تحقیقات بالینی و تشخیصی، افزودن گواوا بدون پوست به رژیم غذایی می تواند به بهبود فشار خون، قند خون و پارامترهای چربی کمک کند البته مطالعات بیشتر در حال انجام است تا روابط بین اینها را شرح دهد.
باکتی سامانت، متخصص رژیم غذایی اظهار می دارد: بله، فردی که مبتلا به دیابت است می تواند گواوا بخورد. این میوه حاوی قندهای آزاد، اما دارای شاخص گلیسمی پایین است و آن را به عنوان یک میوه دوستدار دیابت تبدیل می کند. بر اساس مطالعه منتشر شده در مجله تحقیقات بالینی و تشخیصی میوه گواوا بدون پوست در کاهش قند خون موثرتر از این میوه با پوست است. از این رو یک فرد مبتلا به دیابت باید آن را بدون پوست مصرف کند.

دیابتی ها چه تعداد گواوا می توانند بخورند و چه زمانی؟
وی اضافه می کند: در حالت ایده آل یک متخصص تغذیه بر اساس نیازهای فرد می تواند مقدار آن را تعیین کند. یک گواوا بدون پوست می تواند توسط یک فرد مبتلا به دیابت بین زمان وعده های غذایی همراه با برخی از مغزها با خیال راحت مصرف شود.

سایر خواص گواوا برای سلامتی
این میوه دلچسب زمستانی می تواند مزایای شگفت انگیز سلامتی را به شما ارائه دهد. گواوا می تواند به شما در تقویت هضم غذا کمک کند، سلامت قلب را تقویت کرده و از کاهش وزن پشتیبانی کند، همچنین دارای ویتامین C است که می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین