پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:03 - 1399/10/08

جامعه کارگری مستحق دریافت کمک معیشتی

رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران، جامعه کارگری را مستحق دریافت کمک معیشتی دانست و گفت: برای آنکه پرداخت کمکهای معیشتی هدفمند شود باید بانک اطلاعات قوی از بیکاران و افراد فاقد بیمه و درآمد در کشور داشته باشیم.

کارگر آنلاین | ناصر چمنی در گفت وگو با ایسنا درباره واریز کمک معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار ابراز عقیده کرد و گفت: تاکید ما این است که اگر می خواهیم کار درست و عملیاتی انجام بدهیم کمک معیشتی به خانواده های نیازمند جامعه پرداخت شود. وقتی ملاک پرداخت، نداشتن بیمه و درآمد ثابت عنوان می شود و از آن طرف جامعه هدف طرح را ۴۰ میلیون نفر اعلام می کنیم این سوال در ذهن ایجاد می شود که مگر ۴۰ میلیون نفر در کشور فاقد بیمه هستند؟

وی افزود: اگر قرار است بازنشستگان و کارگران حداقل بگیر شامل این طرح نشوند ممکن است به کسانی تعلق بگیرد که شغل آزاد دارند در آن صورت تاجر برنج و طلافروش هم جزو آنها هستند.

کمک معیشت ۱۰۰ هزار تومانی حق کارگران است 

این مقام ارشد کارگری با بیان اینکه کمک معیشت ۱۰۰ هزار تومانی حق کارگران است، تصریح کرد: در حال حاضر جامعه کارگری با خانواده هایشان ۴۲ میلیون نفر هستند و ما ۴۲ میلیون بیمه شده تامین اجتماعی داریم که بخش اعظمی از آنها حداقل بگیرند و فارغ از بحث کرونا با مشکلات معیشتی بسیار دست و پنجه نرم می کنند. اگر یک خانواده ۵ نفره کارگری با دریافتی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نفری ۱۰۰ هزار تومان کمک معیشتی دریافت کنند شاید رقم قابل توجهی نباشد ولی گوشه ای از هزینه های زندگی آنها را پوشش می دهد.

چمنی ادامه داد:صرفنظر از جامعه ۴۲ میلیون نفری کارگری باید جمعیت شاغلان و بازنشستگان کشوری و لشگری و خانواده هایشان را هم محاسبه کنیم. معتقدم ۴۰ میلیون نفر فاقد بیمه در کشور نداریم و اگر بازنشستگان و شاغلان کشوری و لشگری مدنظر باشند آنها هم بیمه پردازی دارند بنابر این به نظر می رسد این طرح نیازمند اصلاحاتی است و گروههایی که مشمول دریافت کمک هزینه ۱۰۰ هزار تومانی با ملاکهای اعلام شده هستند باید به طور روشن و شفاف مشخص شوند.

ضرورت ایجاد بانک اطلاعات بیکاران فاقد بیمه و درآمد

رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران درعین حال بر لزوم ایجاد بانک اطلاعات قوی از بیکاران و افراد فاقد بیمه و درآمد تاکید کرد و گفت: برای اینکه کمکها هدفمند باشند لازم است یک بانک اطلاعاتی قوی در اختیار داشته باشیم. به هر حال برای این طرح منابعی درنظر گرفته شده و اعتقاد داریم که در شرایط حاضر این پول باید در جای درست هزینه شود.

وی جامعه کارگری را مستحق دریافت کمک معیشتی دانست و گفت: یک کارگر ساختمانی که ماهها از کرونا آسیب دیده و بیکار شده شاید بیمه تامین اجتماعی باشد ولی این بیمه را ماهیانه از جیب خودش پرداخته بدون آنکه سر کار رفته باشد اما می گوییم کمک معیشتی نباید به او تعلق بگیرد لذا در چنین طرح هایی باید طوری برنامه ریزی کنیم که در راس هرم مسئولیت، افراد نیازمند و گروههای متوسط و با وضع درآمدی پایین از کمکهای معیشتی بهره مند شوند.

انتهای پیام

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین