پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:15 - 1399/10/13

دلایل اصلی چاقی کودکان چیست؟

یک متخصص تغذیه، در ارتباط با مهم‌ترین عوامل بروز چاقی در کودکان، گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل بروز چاقی در کودکان، مسائل ژنتیکی و ارثی است.

به  گزارش کارگر آنلاین، آقای دکتر محمدرضا وفا افزود: خطر اضافه وزن و چاقی در کودکانی که والدین چاق دارند یا از مادران دیابتی متولد می‌شوند، بیشتر از دیگر کودکان است.

این متخصص گفت: کودکانی که یکی از والدین آن‌ها چاق است، حتی با حفظ وزن ایده‌آل، در معرض اضافه وزن و چاقی دوران نوجوانی و جوانی هستند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران، ادامه داد: یکی دیگر از عوامل بروز چاقی در کودک، محیط و شیوه زندگی است که او تبعیت می‌کند.

وفا افزود: عادت به مصرف غذا‌های پرکالری، فست فودها، تنقلات با قند بالا و غذا‌های پرچرب زمینه ساز ابتلا به اضافه‌وزن و چاقی هستند.

این متخصص تغذیه گفت: شاید یکی از مهم‌ترین عوامل بروز چاقی در کودکان ما، بی‌تحرکی و نبود فعالیت فیزیکی روزانه باشد.

وی افزود: متأسفانه امروزه اغلب بچه‌ها گرفتار زندگی در آپارتمان‌ها هستند و همین مسئله آن‌ها را مجاب می‌کند که تحرک و فعالیت فیزیکی نداشته باشند و بیشتر وقت خود را پای برنامه‌های تلویزیونی و بازی‌های یارانه‌ای صرف کنند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران، تأکید کرد: نشستن‌ها و تحرک بدنی نداشتن، باعث تجمیع چربی‌ها در بدن شده و باعث می‌شود کودک دچار اضافه وزن و چاقی شود.

منبع: IRIB NEWS AGENCY | خبرگزاری صدا و سیما
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین