پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00001:20 - 1399/10/14

قتل فجیع دو برادر به خاطر یک عکس

اختلاف میان ۲برادر و پسرخاله‌هایشان بر سر عکسی که در اینستاگرام به نمایش گذاشته شده بود زمینه‌ساز جنایتی هولناک شد. در جریان این جنایت پسرخاله‌ها پس از یک تعقیب و گریز شبانه، خودروی ۲برادر را به گلوله بسته و آنها را به قتل رساندند.

به گزارش کارگر آنلاین، اوایل شامگاه جمعه ساکنان منطقه منزل آباد مشهد شاهد حادثه‌ای هولناک بودند. سرنشینان یک خودروی رانا که در تعقیب یک خودروی سمند بودند با شلیک چند گلوله باعث شدند که کنترل ماشین از دست راننده سمند خارج شود و این خودرو با در حیاط ساختمانی در این منطقه برخورد کند و متوقف شود. پس از آن سرنشینان رانا از ماشین پیاده شدند و با نزدیک شدن به‌خودروی سمند، اقدام به شلیک تیر خلاص به 2سرنشین سمند کردند و سوار بر خودروی خود متواری شدند.

شروع تحقیقات

با گزارش ماجرا به قاضی علی‌اکبر احمدی‌نژاد، کشیک جنایی مشهد، او و تیم جنایی به سرعت در محل حادثه حاضر شدند. سرنشینان سمند 2برادر 28 و 40ساله بودند که در دم جان باخته بودند.

 شاهدان می‌گفتند که سرنشینان رانا 3یا 4مرد مسلح بودند که پس از این جنایت به سرعت از محل گریختند. تیم جنایی با شناسایی هویت قربانیان پی برد که آنها از اهالی منطقه منزل آباد هستند. ادامه بررسی‌ها نشان می‌داد که عاملان این جنایت پسرخاله‌های آنها هستند که از مدتی قبل با هم دچار اختلاف شده بودند. اما وقتی مأموران پلیس راهی خانه قاتلان شدند مشخص شد که آنها پس از ارتکاب جنایت از مشهد گریخته‌اند.

 در مسیر مرز

شواهد از این حکایت داشت که عاملان جنایت قصد فرار از کشور را دارند و در راه مرزهای جنوب شرق کشور هستند. به دستور قاضی جنایی طرح مهار به اجرا درآمد و ماجرا به پلیس تمامی شهرهایی که در این مسیر بودند مخابره شد و با ایجاد ایست‌وبازرسی‌هایی در این مسیر، تلاش برای شناسایی قاتلان فراری ادامه یافت. چند ساعت از وقوع جنایت گذشته بود تا اینکه مأموران پلیس شهرستان تربت حیدریه حوالی ساعت 12 شب موفق شدند خودروی قاتلان فراری را که به سمت زاهدان در حرکت بود شناسایی کنند. 5مرد سرنشین این خودرو بودند و از آنجا که احتمال می‌رفت مسلح باشند، مأموران در جریان یک عملیات زیرکانه توانستند این خودرو را به بهانه بازرسی جاده‌ای متوقف و در عملیات ضربتی هر 5سرنشین آن را دستگیر کنند. در بازرسی خودروی آنها 4قبضه سلاح ازجمله یک وینچستر، یک کلاشنیکف و 2کلت کمری کشف شد و متهمان که فرصت استفاده از سلاح را پیدا نکرده بودند پس از دستگیری به مشهد منتقل شدند.

ماجرای یک عکس

بامداد دیروز، درحالی‌که متهمان به اداره آگاهی مشهد منتقل شده بودند، پیش روی بازپرس احمدی‌نژاد قرار گرفتند. یکی از آنها در تشریح جنایت گفت: مدتی قبل یکی از عموهایم عکسی از یکی از اعضای خانواده مقتولان در اینستاگرام منتشر کرد. عکس 2چهره از گذشته و حال این فرد را نشان می‌داد. 2پسرخاله‌ام(مقتولان) با دیدن این عکس عصبانی شدند. می‌گفتند که خانواده ما قصد مسخره کردن آنها را داشته‌. بر سر این مسئله بین ما مشاجره و اختلاف به‌وجود آمد تا اینکه شب حادثه در محله منزل‌آباد قرار دعوا گذاشتیم. چون می‌دانستیم که آنها احتمالا مسلح هستند، با خودمان اسلحه بردیم. آنها سوار بر یک سمند به محل قرار آمدند و ما سوار بر رانا. وقتی پیاده شدند به روی ما اسلحه کشیدند و تیراندازی کردند که ما هم چند گلوله به طرفشان شلیک کردیم. بعد از آن سوار ماشینشان شدند و فرار کردند. چون از دست آنها عصبانی بودیم، تعقیب‌شان کردیم و در بین راه چند گلوله به سمتشان شلیک کردیم که باعث شد خودروی آنها با در حیاط خانه‌ای برخورد و توقف کند. بعد از آن به آنها نزدیک شدیم و تیر خلاص شلیک کردیم. سپس 2کلت کمری را که در ماشین آنها بود برداشتیم و فرار کردیم. ما قصد داشتیم به مرزهای جنوب شرق برویم و از کشور خارج شویم اما در بین راه دستگیر شدیم.

با اعترافات این مرد، قاضی جنایی برای تمامی آنها دستور بازداشت صادر کرد. از آنجا که احتمال می‌رود اختلافات میان متهمان و قربانیان چیزی فراتر از یک عکس باشد تحقیقات از افراد دستگیر شده برای مشخص شدن انگیزه اصلی جنایت و شناسایی کسانی که در صحنه جنایت حضور داشتند و اقدام به تیراندازی کرده بودند، ادامه دارد.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین