پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00007:30 - 1399/10/16

کارگران پیروز شدند

شرکت میتسوبیشی ژاپن باید غرامت ۶۲۸ هزار یورویی به ۴ کارگر پرداخت کند. این شرکت از سوی دادگاهی در کره جنوبی مجرم شناخته شده است.

 شرکت میتسوبیشی ژاپن باید غرامت ۶۲۸ هزار یورویی به ۴ کارگر پرداخت کند. این شرکت از سوی دادگاهی در کره جنوبی مجرم شناخته شده است.

 شرکت میتسوبیشی ژاپن مجبور به پرداخت غرامت چند هزار یورویی به کارگران بازنشسته خود شده است. این شرکت خودروسازی از سوی دادگاهی در کشور کره‌جنوبی مجرم شناخته شده است.چهار کارگر کره‌ای از شرکت خودروسازی میتسوبیشی شکایت کردند. آن‌ها مدعی بودند که از سوی کارفرما مورد بهره‌کشی قرارگرفته‌اند و شرایط کاری آن‌ها استثماری بوده است. کارگران، آن‌ها از سال ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۵ در کارخانه ژاپنی مشغول به کار بوده‌اند و شرایط سختی را پشت سرگذاشته‌اند.دادگاهی در شهر «دائجون» کره جنوبی، کارخانه خودروسازی میتسوبیشی را به دلیل استثمار و بهره‌کشی از کارگران مجرم شناسایی کرد. حکم صادره از سوی دادگاه نتایج سنگینی علیه این کارخانه ژاپنی به همراه داشت و ضرر سنگینی به این شرکت خودروسازی وارد کرد.حکم صادره از سوی دادگاه درباره ضبط بخشی از دارایی صنایع سنگین کارخانه میتسوبیشی به ارزش ۶۲۸ هزار یورو است. پیش از برگزاری این جلسه دادرسی، خسارت پرداختی توسط شرکت میتسوبیشی به شاکیان پرونده بین ۱۱۳ هزار تا ۷۵۶ هزار یورو ارزیابی شده بود.شرکت خودروسازی ژاپنی میتسوبیشی نسبت به رای صادره از سوی دادگاه واکنشی نشان نداده ولی در زمان برگزاری جلسات دادگاه، نسبت به روند پرونده انتقاد داشت. اینطور به نظر می‌رسد که روند واگذاری از سوی شرکت ژاپنی با تاخیر همراه باشد.پرونده‌های مشابه دیگری نیز در دادگاه‌های کره‌جنوبی علیه صنایع ژاپن در جریان است. شکایت کارگران علیه شرکت‌های فولاد ژاپن و سومیتومو از مهم‌ترین این پرونده‌ها هستند.دولت ژاپن اصرار دارد که تمام ادعاهای مربوط به سال‌های استعمار ژاپن با امضای پیمان مشترک در ژوئن ۱۹۶۵ که منجر به عادی‌سازی روابط دیپلماتیک بین سئول و توکیو شد، حل و فصل شده است. همچنین ژاپن در چارچوب این پیمان مشترک متعهد به پرداخت ۲۴۴ میلیون غرامت مالی به خسارت دیدگان کره جنوبی شده بود. ژاپن مدعی است این پیمان پایان کار اختلافات تاریخی میان دو کشور است اما دادگاه‌های کره جنوبی همچنان پیگیر دادخواهی کارگران سابق شرکت‌های ژاپنی هستند که در دوران کاری مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند. 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین