پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:00 - 1399/10/20

موبایل باز هم گران می‌شود؟+دلیل تازه

فعالان بازار موبایل معتقدند در صورت نهایی و اجرایی شدن مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس در مورد افزایش تعرفه واردات موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار، بازار از این موضوع متاثر می‌شود. در حالی که این محصولات همین امروز هم به سختی به فروش می‌روند و روی دست واردکنندگان مانده‌اند.

کارگر آنلاین | تعرفه واردات موبایل بیش از ۶۰۰ دلار با تصویب کمیسیون تلفیق مجلس دو برابر می‌شود؛ البته در صورتی که این بخش از لایحه بودجه ۱۴۰۰، در صحن علنی هم تصویب و با تایید شورای نگهبان به قانون تبدیل شود.

البته مهدی محبی، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران ابراز امیدواری می‌کند این مصوبه نهایی نشود و تاکید می‌کند که نهادهای حاکمیتی بهتر است قبل از چنین تصمیم‌هایی با اصناف مشورت کنند.

او به تجارت‌نیوز می‌گوید که این قانون هنوز نهایی نشده و اتفاق خاصی هم در بازار رخ نداده به ویژه اینکه گوشی‌های در این بازه قیمتی امروز هم در بازار فروش نمی‌روند. به گونه‌ای که شرکت‌های واردکننده نمی‌توانند کالاهای خود را بفروشند.

محبی ادامه می‌دهد: با وجود این امیدواریم که این تصمیم نهایی نشود؛ همانگونه که در گذشته مصوبه ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو اجرایی نشد.

او تاکید می‌کند: بهتر است مسئولان پیش از چنین تصمیم‌گیری‌هایی از اتحادیه‌های مرتبط نظرخواهی و از پیشنهادات کارشناسی مسئولان اصناف استفاده کنند. اما معمولا چنین نگاهی در بخش‌های مختلف حاکمیتی وجود ندارد و بعید است که در این مورد هم اتفاق خاصی رخ دهد.

گوشی‌های مشمول، امروز هم فروش ندارند
آیدین آرام، واردکننده موبایل نیز معتقد است که افزایش تعرفه وارداتی در صورت تصویب نهایی روی بازار تاثیر می‌گذارد اما بعید است که در ماه‌های آینده و قبل از اجرای بودجه ۱۴۰۰ شاهد چنین تاثیری باشیم.

به گفته او، اینگونه گوشی‌ها در صورت نهایی شدن این مصوبه گران‌تر می‌شوند؛ در حالی که اکنون هم در بازار مشتری و فروش چندانی ندارند.

منبع: تجارت نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین