پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00007:02 - 1399/10/26

دلار واقعا ۱۵ هزارتومان می‌شود؟

رئیس‌جمهور اعلام کرده که بزودی وضع در بازار ارز بهتر می‌شود و حتی اگر منابع بلوکه شده ایران در اختیار بانک مرکزی قرار بگیرد، قیمت دلار به ۱۵ هزار تومان نیز خواهد رسید.با این حال به نظر می‌رسد عموم مردم معتقدندشاید به ارزانی دلار بتوان امیدوار بود اما بی‌شک به وعده‌های روحانی دیگر نمی‌توان و نباید امید داشت.

از پنج‌شنبه هفته گذشته تا امروز دلار بیش از هزار و ۶۰۰ تومان ریزش داشته است. فعالان بازار معتقدند این روند ریزشی به اطمینان از ریاست جمهوری بایدن مربوط است و تا زمان مشخص شدن موضع آن نسبت به ایران نیز ادامه دارد.

از طرفی دیگر این هفته در یک رفتار کم‌سابقه رئیس جمهور درباره قیمت ارز به یک قیمت مشخص اشاره کرد و ظاهرا بازار را تحت تاثیر قرار داد. حسن روحانی، در جلسه هیات دولت اعلام کرد که در حال حاضر دست بانک مرکزی در اعمال سیاست بر نرخ ارز بسته است اما در آینده شرایط بهتر می‌شود و اگر منابع بلوکه شده ایران در اختیار بانک مرکزی قرار بگیرد، قیمت دلار به ۱۵ هزار تومان نیز خواهد رسید.

این گفته‌های رئیس جمهور واکنش‌های زیادی را از مردم کوچه و خیابان تا فعالان بازارهای ارز و سهام به دنبال داشت و برخی این موضوع را محتمل دانسته و برخی دیگر آن را یکی دیگر از وعده‌های محقق نشده روحانی دانستند.

منبع: آفتاب
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین