پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:11 - 1399/10/26

حسن کریمی هسنیجه درگذشت

حسن کریمی هسنیجه، هنرمند تئاتر و عضو شورای نظارت بر نمایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، صبح امروز بر اثر سکته قلبی درگذشت.

محمد ترابی، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان با اعلام این خبر  گفت: حسن کریمی هسنیجه یکی از استادان پیشکسوت حوزۀ تئاتر اصفهان بود که صبح امروز در کمال ناباوری خبر دار شدیم در خواب و بر اثر سکتۀ قلبی فوت کرده است.

وی ادامه داد: این هنرمند بیشتر در آثاری که برادر فقیدش، ابراهیم کریمی هسنیجه روی صحنه می‌برد ایفای نقش می‌کرد و طی سال‌های اخیر بیشتر مشغول کارهایی چون داوری و بازبینی نمایش‌ها در جشنواره‌های مختلف ازجمله جشنواره تئاتر استان بود و در شورای نظارت بر نمایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز فعالیت داشت.

احسان جانمی، کارگردان تئاتر که دوستی نزدیکی با حسن کریمی هسنیجه داشته نیز  اظهار کرد: او یک تئاتریِ مذهبی به معنای واقعی بود که در دهۀ شصت همراه با استاد ابراهیم کریمی هسنیجه پرچم تئاتر استان اصفهان را در جشنواره‌های معتبر کشور بالا نگه‌داشته بودند. این هنرمند سال ۱۳۶۳ مقام اول بازیگری تئاتر را از جشنوارۀ تئاتر فجر دریافت کرد.

وی افزود: حسن کریمی هسنیجه عاشق حضرت زهرا (س) بود و اخیراً هم درصدد بود نمایشی را با همین موضوع روی صحنه ببرد اما اجل مهلت نداد. شاید درگذشت او در این برهۀ زمانی به خاطر همین عشق و علاقۀ وافرش به حضرت زهرا (س) باشد.

عضو هیئت‌مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان خاطرنشان کرد: این هنرمند، اصول و قواعد خود را در کار داشت، جدی، مصمم و دارای قلبی مهربان بود، به‌طوری‌که همیشه و در هر محفلی دغدغۀ اهالی تئاتر را داشت.

جانمی، فقدان این هنرمند را ضایعه‌ای بزرگ برای تئاتر اصفهان دانست و گفت: حسن کریمی هسنیجه تنها بازماندۀ سبک بازیگری تئاترهای استاد ابراهیم کریمی هسنیجه بود و کسوتش، به تئاتر اصفهان اعتبار می‌بخشید.

این کارگردان تئاتر اعلام کرد که پیکر حسن کریمی هسنیجه امروز (جمعه ۲۶ دی‌ماه) در جوار خانواده‌اش در روستای هسنیجه واقع در علویجۀ اصفهان به خاک سپرده می‌شود و در فرصت مناسب نیز مراسم بزرگداشتی برای او برگزار خواهد شد.

 

۲۵۸۲۵۸

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین