پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:28 - 1399/10/26

حجاب و عیار زنان در معرض خطر است

آیت الله حسینی با اظهار تاسف نسبت به اینکه روز به روز حجاب و عیار زنان در معرض خطر است، گفت: پوشش ‌های نامناسب لباس‌ های امروزی، چسبناک و بدن نما بودن و موهای بیرون در شان انسان نیست و کار حیوانات است.

 آیت الله «سیدنصیر حسینی» ظهر امروز (26 دی ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر یاسوج ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: حضرت زهرا (سلام الله علیها) فرمود«زاهدترین انسان ها، کسانی هستند که از حرام گریزان هستند و مرتکب حرام نمی شوند و در مقبل وسوسه های شیطانی و نفسانی می ایستند».

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه انسان هر لحظه ممکن است دچار خطا و اشتباه شود، گفت: اینکه در شبانه روز ما باید در برابر خدا بایستیم و از او هدایت را مطالبه کنیم به این دلیل بوده که لحظه به لحظه ممکن است ما از مسیر خدا و حق و انسانیت جدا و منحرف شویم.

 

وی با بیان اینکه لحظه ها تاریخ ساز هستند، ادامه داد: گاهی یک لحظه انسان را به ملکوت و عرش می رساند و یک لحظه از عرش به فرش می اندازد.

 

آیت الله حسینی با بیان اینکه کسی که از گناه پرهیز می کند از دیگران پرتلاش تر است، یادآور شد: ترک گناه کار ساده ای نیست و نیازمند صبر، مقاومت و جهاد اکبر است.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، گفت: شخصیت حضرت زهرا (سلام الله علیها) الهی بوده که خداوند توجه و عنایت ویژه ای به این شخصیت داشته است.

 

وی خاطرنشان کرد: خداوند در عالم آفرینش موجودات بسیاری آفریده و از میان آنها، انسان بارزترین و شاخص ترین موجود بین مخلوقات پروردگار است.

 

آیت الله حسینی اظهار کرد: خداوند به انسان کرامت بخشیده و از بین انسان ها، شخصیت هایی را برگزیده که یکی از آنها حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها ) است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد پیرامون شخصیت این بانوی مکرمه به حدیثی از پیامبر اعظم (ص) اشاره کرد و گفت: وقتی حضرت فاطمه (سلام الله علیها) از راه و مسیری راضی شد، خداوند هم نسبت به او رضایت می دهد و اگر حضرت زهرا (سلام الله علیها) نسبت به شخصی خشمگین شد، خداوند هم غصب خود را بر او نازل می کند.

 

وی با بیان اینکه پیامبر فرمود «نخستین شخصی که وارد بهشت می شود، حضرت فاطمه است»، اضافه کرد: وقتی حضرت فاطمه (سلام الله علیها) وارد بهشت شد، 70 هزار فرشته اطراف ایشان را گرفته اند.

 

آیت الله حسینی شخصیت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) را الگویی برای همه انسان ها دانست و یادآور شد: آن حضرت برای هدایت انسان ها آمد و ما را از افکار فرشی به عرش و افلاک برساند و اندیشه پست ما تبدیل به اندیشه ملکوتی شود.

 

امام جمعه یاسوج در خطبه دوم ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و ترک محرمات، گفت: حضرت فاطمه (س) مانند حور بهشتی بوده که در کالبد انسان تبلور کرده است.

 

وی با بیان اینکه خداوند ظرفیت اعلی علیین هم به انسان داده، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه (سلام الله علیها) از عرش به خاک فرود آمده تا به ما درس زندگی، حجاب و حیا، خدایی شدن و عبادت بیاموزد.

 

آیت الله حسینی با اظهار تاسف نسبت به اینکه روز به روز حجاب و عیار زنان در معرض خطر است، گفت: پوشش ‌های نامناسب لباس‌ های امروزی، چسبناک و بدن نما بودن و موهای بیرون در شان انسان نیست و کار حیوانات است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه خدا از انسان حیا خواسته و حیای انسان گران قیمت است، گفت: جایز نیست هر چشمی به زن نگاه کند، باید این گوهر در صدف بماند.

پایان پیام/82

منبع: شبستان
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین