پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00018:20 - 1399/11/03

حکم عاملان جنایت در طلافروشی خاوران صادر شد: قصاص و ۶۵ سال حبس

۳ مرد جنایتکار که به قصد سرقت از یک طلافروشی صاحب آن را ربوده و به قتل رسانده بودند در دادگاه کیفری استان تهران به قصاص و ۶۵ سال حبس محکوم شدند.

کارگر آنلاین  |  رسیدگی به این پرونده از اسفند سال 98 با گزارش ناپدید شدن مرد طلافروشی به نام سعید در منطقه خاوران آغاز شد.
وقتی مأموران به مغازه سعید رفتند  پس از بررسی متوجه شدند که طلاهای داخل مغازه به سرقت رفته است. در ادامه مأموران به بررسی دوربین مداربسته مقابل طلا فروشی پرداختند و مشخص شد که 2 مرد ناشناس هنگامی که سعید قصد خروج از مغازه اش را داشته او را سوار بر یک خودروی ون کرده اند  و پس از دقایقی هم یکی از آنها در حالی که ماسک  روی صورتش داشت وارد مغازه شده و طلاها را به سرقت برده است.
تلاش برای افشای راز ناپدید شدن مرد طلافروش و شناسایی عاملان سرقت  ادامه داشت تا اینکه دو روز بعد خبر کشف یک جسد از سوی یکی از پاکبان های شهرداری به پلیس اعلام شد و پس از انتقال جسد به پزشکی قانونی و تأیید هویت مرد طلافروش از سوی همسرش، پرونده وارد مرحله تازه ای شد. از سوی دیگر پزشکی قانونی هم علت مرگ را تزریق ماده بیهوشی اعلام کرد.
در ادامه مأموران پلیس یکی از متهمان پرونده را که از بستگان مقتول بود دستگیر کردند. اصغر- متهم- در ابتدا سعی داشت با دروغگویی خود را بی اطلاع از ماجرا جلوه دهد اما وقتی در مقابل مستندات قرار گرفت به آدم ربایی، سرقت و قتل مرد طلافروش با همدستی 2 نفر از دوستانش به نام های مهدی و شهرام اعتراف کرد و مأموران با ردیابی دو همدست متهم آنها را که داماد و برادرزن بودند در سبزوار ردیابی و بازداشت کردند.
پس از آن مهدی به تزریق آمپول بیهوشی به مرد طلافروش و شهرام به سرقت 7 کیلو طلا از طلافروشی اعتراف کرد.
به این ترتیب حکم آنها با کیفرخواست مباشرت در قتل و مشارکت درآدم ربایی و سرقت صادر شد و پرونده آنها برای رسیدگی به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
در جلسه رسیدگی به این پرونده هر 3 متهم مدعی شدند، قصدی برای قتل نداشتند و قرار بوده آنها فقط طلاها را سرقت کنند .
 بعد از پایان دفاعیات متهمان و وکلای آنها هیأت قضات برای تصمیم گیری وارد شور شدند و مهدی را به اتهام قتل عمدی به  قصاص، به خاطر مشارکت در آدم ربایی به 8سال زندان و به خاطر مشارکت در سرقت به 5سال زندان محکوم کردند. اصغر و شهرام نیز هرکدام به خاطر معاونت در قتل به 13سال زندان، مشارکت در آدم ربایی به 8 سال و به خاطر مشارکت در سرقت به 5 سال زندان محکوم شدند.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین