پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:05 - 1395/01/16

قیمت نفت به ۳۸ دلار رسید

قیمت نفت در معاملات امروز ۴۰ سنت کاهش یافت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در برابر ۳۸ دلار و ۲۷ سنت معامله شد.

کارگرآنلاین: در حالی  که به نظر می رسد شانس محدود شدن تولید بالای نفت در خاورمیانه کاهش یافته است، قیمت نفت روز دوشنبه کاهش یافت. تولید بالای نفت در آمریکا و نگرانی ها از چشم انداز اقتصادی آسیا نیز تاثیری منفی بر قیمت ها گذاشته است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 43 سنت، معادل 1.17 در صد کاهش به 36 دلار و 36 سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز با 40 سنت، معادل یک درصد افت به 38 دلار و 27 سنت رسید.

قیمت شاخص های نفتی روز جمعه زمانی که عربستان اعلام کرد که تنها در صورتی در فریز نفتی مشارکت می کد که ایران هم در این طرح همکاری داشته باشد، 2 تا 4 درصد کاهش یافت. تهران تاکنون هرگونه مشارکت در طرح فریز نفتی را رد کرده است.

بالا باقی ماندن میزان تولید نفت آمریکا به رغم کاهش قابل توجه تعداد سکوهای حفاری در این کشور عامل دیگری بوده که به نگرانی ها از مازاد عرضه جهانی افزوده است.

گلدمن ساکس اعلام کرد: «تعداد سکوهای حفاری در آمریکا این هفته نیز 10 ورد کاهش یافت... تعداد کنونی سکوها نشان می دهد که تولید نفت آمریکا... در سال 2016 به طور متوسط روزانه 705 هزار بشکه نسبت به سال قبل کاهش خواهد داشت و این کاهش در سال 2017 نیز نسبت به امسال 375 هزار بشکه در روز خواهد بود.»

با این حال، تولید در آمریکا هنوز بالای 9 میلیون بشکه در روز قرار دارد.

به رغم رشد اخیر آمارهای اقتصادی از جمله در هند و چین، تحلیلگران امید چندانی به بهود شاخص های اقتصادی در آسیا ندارند.

فردریک نومن، تحلیلگر اچ اس بی سی در این باره گفت: »آسیا همچنان با مشکلاتی ساختاری در زمینه رشد مواجه است که در طی چند ماه حل نخواهد شد.»/تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین