پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00000:10 - 1399/11/05

کرونا در تلاش برای ماندن است

عضو کمیته ملی ستاد مقابله با کرونا گفت: تلاش کرونا برای باقی ماندن و دوام آوردن ادامه دارد.

به گزارش کارگر آنلاین، آقای حمید عمادی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما افزود: تلاش کرونا برای باقی ماندن و دوام آوردن به نحوی است که این روز‌ها شاهد ابتلای جوانان و سنین پایین‌تر هستیم، این در حالی است که گروه هدف این ویروس پیش از این عمدتاً سنین بالا و افراد مسن بوده است.
او ادامه داد: قوی‌تر شدن ویروس کرونا و میل این ویروس به سمت پر خطر شدن؛ نگرانی‌ها را برای دو ماهه باقی مانده از زمستان بیشتر می‌کند تا جایی که احتمال شروع موج چهارم کرونا هم داده می‌شود.
آقای عمادی از کاهش شدت و میزان ابتلا در مراجعان سرپایی خبر داد و افزود: این روز‌ها شاهد کاهش موارد سرپایی و بستری‌های کرونایی نسبت به قبل هستیم، اما باز هم احتمال بازگشت و شروع موج چهارم کرونا داده می‌شود.
دکتر بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران در سوی دیگر استودیو، حجم واکسن مورد نیاز کرونا را عمده نگرانی این روز‌های تمام کشور‌ها عنوان کرد و افزود: بهترین پیش بینی‌ها حاکی از امکان تولید ۴ تا ۷ میلیارد دُز در سال میلادی پیش رو خبر می‌دهد، این در حالی است که برای هر نفر؛ ۲ دُز نیاز است، به این ترتیب تقریباً ۵۰ درصد جمعیت دنیا فاقد واکسن خواهند بود.
او با بیان این که ایران هم مانند باقی کشور‌های جهان به اندازه‌ای محدود می‌تواند واکسن وارد کند ادامه داد: با همت خوبی که در حوزه تولیدات دارویی شکل گرفته، شرکت‌های تولیدی اقدام به طراحی و تولید واکسن کرونا کرده اند، در همین راستا یکی از شرکت‌های تولیدی داخلی، هفته گذشته فاز یک بالینی واکسن را به خوبی پشت سر گذاشت.
آقای بیگلری با اشاره به تلاش‌های مشترک میان ایران و کوبا در راستای تولید واکسن کرونا افزود: با توجه به همکاری‌های مشترک انستیتو پاستور ایران و کوبا در دو دهه گذشته و نتایج مثبت بدست آمده همچون واکسن هپاتیت B می‌توان به ادامه همکاری با این کشور در مسیر طراحی و تولید واکسن کرونا هم امیدوار بود.
او تصریح کرد: واکسنی که مشترکاً با کوبا در حال تهیه است، تست حیوانی و فاز اول بالینی را به خوبی پشت سر گذاشته و در حال سپری کردن مرحله دوم فاز دوم می‌باشد.
آقای بیگلری نوید در راه بودن واکسن‌های دیگر و محصولات داخلی را داد و ابراز امیدواری کرد در آینده پس از تأمین بازار داخل، در تولید و توزیع واکسن کرونا به صادرات هم دست یابیم.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین