پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:54 - 1399/11/05

کلاهبرداری از راه لوله بازکنی

هر ساله اخبار زیادی از دزدی در پوشش لوله بازکنی شمال تهران یا حتی دیگر شهرهای کشور شنیده و خوانده می‌شود.

به گزارش کارگر آنلاین، هر ساله اخبار زیادی از دزدی در پوشش لوله بازکنی شمال تهرانی یا حتی دیگر شهرهای کشور شنیده و خوانده می‌شود. تبهکاران و کلاهبردارهایی که هر بار با یک پوشش وارد خانه‌ای شده و سعی در تجاوز به جان و مال مردم را دارند. این اتفاقات معمولا در نقاطی از شهر می‌افتد که محل سکونت افراد متمول است مانند شمال تهران. یکی از این پوشش‌های شغلی لوله بازکنی است. در این حالت، سارق با ظاهر لوله بازکن برای باز کردن انسداد لوله وارد منازل مردم می‌شود و دزدی می‌کند.  

انواع جنایت و تبهکاری در پوشش لوله بازکنی شمال تهران

بعضی افراد لوله بازکن در پوشش لوله بازکنی شمال تهران یا چاه بازکن دیگر مناطق تهران و سایر شهرها، از وضعیت نیازمردم به لوله بازکنی فوری، سوء استفاده نموده و به راحتی وارد منزل آنها می شوند و اقدام به اعمال جنایتکارانه می زنند. که از این میان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ماجرای جنایت در پوشش لوله بازکنی شمال تهران

کلاهبرداری از راه لوله بازکنی

در حال حاضر برخی از کسانی که تبلیغ لوله بازکنی در شمال تهران یا دیگر مناطق آن را منتشر می‌کنند در تماس تلفنی قیمت کمتری اعلام می‌کنند ولی پس از مراجعه قیمت زیادی را طلب می‌کنند. این اتفاق بین لوله بازکن هایی که عضو اتحادیه صنف خود نیستند زیاد می‌افتد.

در یک مورد صاحبخانه‌ای که در منزل خود هیئت عزاداری برگزار کرده بود و به مشکل بند آمدن فاضلاب برخورد می‌کند و به یکی از همین افراد تماس می‌گیرد. لوله بازکن غیرمجاز بعد از مراجعه مبلغ هنگفتی مطالبه می‌کند و بعد از امتناع صاحبخانه برای تحت فشار قرار دادن وی شروع به داد و بیداد می‌کند. صاحبخانه برای حفظ آبروی خود در برابر عزاداران مجبور به پرداخت می‌شود ولی بعد از طریق مرجع انتظامی پیگیر موضوع می‌شود و متوجه می‌شود که آن فرد به شکل غیرمجاز وارد این حرفه شده است و مجوزهای لازم را ندارد.

قیمت لوله بازکنی را نمی توان به طور دقیق، از قبل تعیین کرد، زیرا بستگی به ابزار و تجهیزات مورد استفاده و میزان گرفتگی لوله دارد. اما برخی از این موضوع سوء استفاده نموده و هزینه باز کردن لوله را نجومی اعلام می کنند.

دزدی با پوشش لوله بازکنی در شمال تهران

همان‌طور که می‌دانید مشکل گرفتگی لوله های فاضلاب مشکلی است که می تواند زندگی را برای ساکنان ساختمان با اختلال مواجه کند. به همین دلیل در صورت وقوع گرفتگی لوله فاضلاب، دستپاچگی و مختل شدن روند زندگی روزانه باعث می‌شود افراد بی‎تجربه به راحتی یا از روی ناچاری به هر کسی اعتماد کنند.

برخی در لباس لوله بازکن شمال تهران و بدون کارت عضویت در اتحادیه وارد منزل می‌شوند و دست به سرقت اموال صاحبخانه می‌زنند. در نظر بگیرید خانم خانه‌داری که خود را آماده برگزاری مراسم مهمانی می‌کند و صبح همان روز به مشکل گرفتگی لوله فاضلاب بر می‌خورد. به اولین تبلیغاتی که می‌بیند زنگ می‌زند و به دلیل مشغله زیاد و ناخوشایند بودن صحنه رفع گرفتگی لوله توالت، فرد لوله بازکن را تنها می‌گذارد. آن فرد هم از غفلت صاحبخانه سواستفاده کرده و با ورود به اتاق خواب صاحبخانه اقدام به سرقت چند شیء ارزشمند می‌کند. سپس بدون هیچ ردپایی منزل را ترک می‌کند.

سهل‌انگاری در توجه به عضویت یا عدم عضویت لوله بازکن در اتحادیه لوله بازکنی و همچنین تنها گذاشتن فرد لوله بازکن خود بستر این سرقت را فراهم می‌آورد.

ماجرای جنایت در پوشش لوله بازکنی شمال تهران

وقتی لوله بازکنی منجر به قتل می‌شود

از آنجایی که این افراد شیاد برای کلاهبرداری خود از راه‌هایی مانند آبروریزی و داد و فریاد برای وصول مطالبات غیرمنصفانه و خارج از نرخنامه خود یا تهدید و درگیری با صاحبخانه استفاده می‌کنند احتمال بروز درگیری در آن زیاد است. درگیری‌هایی که ممکن است حتی به قتل یکی از طرفین بینجامد. فرض کنید زمانی‌که لوله بازکن شیاد مبلغ فوق‌العاده هنگفتی را خارج از نرخنامه مصوب اتحادیه لوله بازکنی شمال تهران از صاحبخانه مطالبه می‌کند و شخص از پرداخت آن سرباز می‌زند و بین آن دو درگیری رخ می‌دهد لوله بازکن غیرمجاز با ابزاری که با خود آورده بود، در دعوای فیزیکی با صاحبخانه، او را به قتل می‌رساند.

منبع: باشگاه خبرنگاران
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین