پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:16 - 1395/01/31

اعتصاب کارگران شرکت های نفتی کویت

نشست دوحه در حالی بدون توافقی پایان یافت که عربستان سعودی تهدید کرده است تا ۲ میلیون بشکه اضافی به بازار نفت تزریق می‌کند.

کارگرآنلاین: به گزارش روزنامه "العرب" چاپ لندن؛ اعتصاب کارگران شرکت های نفتی کویت، از سختی اصلاحات اقتصادی در این کشور همزمان با کاهش بی سابقه قیمت نفت طی سال های اخیر پرده برداشت.

 

 

به نوشته روزنامه العرب وابسته به دربار آل سعود؛ اعتصاب این کارگران یک تحرّک نادر در کویت محسوب می شود که در سایه رفاه به وجود آمده طی سال های متمادی  برای شهروندان کویت صورت گرفته است.

 

 

لازم به ذکر است که نشست دوحه در حالی بدون توافقی پایان یافت که عربستان سعودی تهدید کرده است تا ۲ میلیون بشکه اضافی به بازار نفت تزریق می‌کند.

 

 

لذا قیمت نفت کاهش یابد و ملت‌های کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و دیگر کشورهای عربی تولیدکننده نفت باید در انتظار تدابیر ریاضتی بیشتر بمانند.

 

 

 عربستان با اصرار بر عدم تثبیت تولید نفت و تزریق بیش از یک و نیم میلیون بشکه اضافی باعث به وجود آمدن بحران کنونی شد، در حال حاضر نیز این کشور می خواهد سهمیه کنونی خود را حفظ کند و دیگران را به پاسخ مثبت به شرط و شروط آن برای تثبیت تولید نفت وادار سازد.

 

 

ادامه این روند باعث خواهد شد تا کشورهایی حاشیه خلیج فارس که اقتصاد آنها بر پایه نفت است و صادرات غیر نفتی آنها رقم قابل توجهی نیست، به ریاضت های اقتصادی شدیدی روآورند.

 

 

کویت با تولید روزانه 3 میلیون بشکه نفت چهارمین تولید کننده نفت اوپک بوده است، اما  سخنگوی شرکت ملی نفت کویت روز یکشنبه در صفحه توییتر خود اعلام کرد تولید روزانه نفت این کشور به 1.1 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین