پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:46 - 1395/02/18

گزارش ورشکستگی موسسه ثامن الحجج ارائه شد

بررسی وضعیت موسسات غیرمجاز از جمله ثامن الحجج موضوع جلسه اخیر شورای پول و اعتبار بود.

کارگرآنلاین:  بعد از اینکه موسسه میزان منحل شد و مطالبات این موسسه از طریق بانک صادرات پرداخت گردید، نوبت  تعاونی ثامن الحجج بود که تعیین تکلیف شود.

موسسه ای که براساس گزارش فارس به نقل از یک مقام آگاه 13 هزار میلیارد تومان سپرده جذب کرده و تنها 3هزار میلیارد  تومان آن را به صورت تسهیلات پرداخت کرده بود.

 10 هزار میلیارد تومان باقی مانده صرف خرید ملک و بنگاه شده بود. پس از بررسی حسابرس مشخص شد که ارزش دارایی 10 هزار میلیاردی به 6 هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.

هم‌اکنون بانک پارسیان با همکاری بانک مرکزی در حال پرداخت سپرده‌های مشتریان موسسه ثامن الحجج است که تاکنون بیش از 750 میلیارد تومان از این سپرده‌ها پرداخت شده است.

در جلسه سه شنبه هفته گذشته شورای پول و اعتبار به بررسی وضعیت این موسسه پرداختند.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی،  تخلفات انجام شده توسط تعاونی مورد اشاره -که منجر به ناتوانی در پرداخت مطالبات سپرده گذاران شد - تشریح و توضیحات مشروحی در خصوص سپرده ها و حساب‌های تعیین تکلیف شده، میزان و محل منابع تخصیص یافته برای پرداخت به سپرده گذاران، شناسایی اموال، املاک و دارایی ها، نحوه در اختیار گرفتن آنها و نیز برنامه‌ریزی های بانک مرکزی برای اقدام های آتی کارگروه ویژه ساماندهی  ارائه شد.در این جلسه، حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور،  از برخورد با موسسات غیر مجاز حمایت کرد./روزنامه خراسان
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین