پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:59 - 1395/02/21

همنوایی دوربین‌ها با سکوت ربیعی

یک‌وجب خاک روی مصوبه حق‌مسکن ۱۲ میلیون کارگر

مصوبه حق مسکن ناچیز کارگران که در دقیقه 90، شورایعالی کار با امضای تمام اعضا به تصویب رساند.

کارگرآنلاین: عصر بیستم اردیبهشت، کارگران، کارفرمایان و اکثر مدیران ستادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بهانه رسمی‌سازی اقتصاد و گذار از اقتصاد غیر رسمی گردهم آمدند تا شاید مشکلی از مشکلات عظمای کارگران رفع شود.

این گردهمایی که بیش‌تر به یک نمایش سه‌جانبه‌گرایی شبیه‌بود، کارگران انجمن‌ها و کانون‌ها به عنوان مخاطبان اصلی آن اجازه سخنرانی پیدا نکردند و انتقادی هم شنیده نشد.

در حاشیه این همایش، رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران مقابل‌ دوربین‌های متعدد خبرنگاران ایستاد به غیر از تبریک و شادباش ایام شعبانیه و لزوم گذر از اقتصاد غیر رسمی به اقتصاد رسمی، مسئله در خور جامعه کارگری که مشکلات معیشتی آنان را حل کند، بیان نکرد.

* بیستم اردیبهشت؛ تولد وزیر کار هم بود

در این مراسم، مجری برنامه اعلام کرد که علی ربیعی، در چنین روزی به دنیا آمده است و حاضران تک‌تک به وزیر کارگران این روز را تبریک گفتند.

ربیعی متولد 1334 در یکی از محله‌های جنوب تهران_جوادیه به دنیا آمده است؛پیش از انقلاب تکنسین کارخانه‌هایی چون ارج بود و پس از انقلاب اسلامی تا 1360 مسئول شاخه کارگری حزب جمهوری اسلامی شد.

* یک وجب خاک روی مصوبه ناچیز حق مسکن

وزیر کار در پایان این دورهمی دوستانه! به میان خبرنگاران آمد و درباره بیمه سلامت، تأمین اجتماعی، تحت پوشش قرار دادن کارگران ساختمانی در صندوق تامین اجتمانی، امکان پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های بدهکار و به‌به و چه‌چه‌های دیگر ... مفصل صحبت کرد.

اما نکته مورد ابهام و تعجب خبرنگاران مکتوب، همنوایی دوربین خبرنگاران تصویری و به قولی لوگوداران شبکه‌های خبری با سکوت ربیعی مقابل سوال فارس درباره حق مسکن 12 میلیون کارگر زحمتکش بود.

وزیر کار دیگر برای عدم پاسخ و سکوت درباره مصوبه 15 ماه پیش حق مسکن 40 هزار تومانی تنها نبود تا اینکه تنها بهانه لازم خروج از سالن تلاش به دست آید.

«کارگران هنوز قول شرف وزیر کار برای تصویب حق مسکن ناچیز 40 هزار تومانی را از یاد نبرده‌اند».

* شکایت کارگران استان مرکزی از مدیرکل کار

همچنین، برخی کارگران نیز هنگام خروج ربیعی از مجموعه تلاش، تلاش کردند که با ربیعی صحبت کنند و مشکلاتشان را بگویند.

وزیر کار به احترام کارگران از خودرو خود پیاده و دقایقی را با کارگران درد و دل کرد؛ این کارگران خواستار برکناری مدیرکل اداره کل کار استان مرکزی بودند که ربیعی هم وعده پیگیری داد./فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین