پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:16 - 1399/11/08

دور این غذاها را در ایام کرونا خط بکشید

کارشناس علوم تغذیه مرکز بهداشت استان ایلام گفت: در شرایط شیوع کرونا باید از خوردن غذاهای چرب و شور مانند انواع تنقلات شور، انواع کنسروها و انواع سوسیس و کالباس، غذاهای چرب و سرخ شده به دلیل تحریک سیستم ایمنی بدن خودداری کرد.

به گزارش کارگر آنلاین، «فتانه کاوری‌زاده» با بیان اینکه رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها از جمله  ویروس کرونا دارد، اظهار کرد: تعادل به معنی مصرف مقادیر کافی از مواد غذایی مورد نیاز برای حفظ سلامت بدن است و تنوع به معنای مصرف انواع مختلف مواد غذایی است که شامل شش گروه اصلی غذایی شامل نان و غلات، سبزی‌ها، میوه‌ها، شیر و فراورده‌های آن، گوشت و تخم مرغ، و حبوبات و مغز دانه‌ها می شود.

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان تصریح کرد:  به منظور افزایش سطح ایمنی بدن روزانه باید  از منابع ویتامین C شامل انواع میوه‌ها و سبزی‌هااز جمله سبزی‌های برگ سبز مانند سبزی خوردن، انواع کلم، گل کلم ، گوجه فرنگی، جوانه گندم، انواع مرکبات، کیوی و دیگر میوه‌های در دسترس استفاده کنیم.

کاوری زاده توصیه کرد: با توجه به این که پیاز خام حاوی ویتامین C است می توان به صورت روزانه همراه با غذا و همچنین در در تهیه سوپ یا آش از شلغم که حاوی ویتامین C می‌باشد،استفاده کرد.

وی با اشاره به نقش ویتامین آ (A) و ای (E)در تقویت سیستم ایمنی بدن، گفت:  روزانه باید از منابع غذایی این دو ویتامین مانند هویج و کدوحلوایی و سبزی های سبز تیره مثل اسفناج ، برگ چغندر وبرگ های تیره رنگ کاهو،جگر، قلوه، زرده تخم مرغ، شیر و کره استفاده کرد.

این کارشناس تغذیه تاکید کرد: در این شرایط باید از خوردن غذاهای چرب و شور مانند انواع تنقلات شور، انواع کنسروها و انواع سوسیس و کالباس، غذاهای چرب و سرخ شده به دلیل تحریک سیستم ایمنی بدن خودداری کرد.

کاوری زاده با بیان اینکه منابع غذایی حاوی ویتامین D مانند ماهی‌های چرب، لبنیات و زرده تخم مرغ به افزایش سطح ایمنی بدن کمک می‌کنند، تاکید کرد: با توجه به کمبود این ویتامین در جمعیت ایران، توصیه می شود مکمل آن را با تجویز پزشک دریافت کنیم.

منبع: ایسنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین