پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:11 - 1395/03/17

استاندار خراسان رضوی در نشست خبری:

بانک صادرات نمی تواند بدهی موسسه میزان را پرداخت کند

استاندار خراسان رضوی گفت: بانک صادرات نمی‌تواند بدهی میزان را پرداخت کند و حتی در قانون هم چنین موضوعی مطرح نشده، تنها پرسنل مؤسسه میزان در شعب بانک صادرات سر و سامان گرفته‌اند.

کارگرآنلاین: علیرضا رشیدیان ظهر امروز در نخستین نشست خبری خود در سال جاری، با اشاره به وضعیت دو شرکت پدیده و میزان اظهار داشت: براساس راهبرد انتخابی، مقرر شد براساس سیاست‌های شانزده‌گانه و گام‌های هفت‌گانه‌ از شرایط سال گذشته و مدیریت سابق پدیده عبور کنیم و موضوع پدیده براساس قانون تجارت پیگیری شد و هیئت مدیره جدید و مدیرعامل پدیده انتخاب شدند و در حال حاضر اولویت چرخه حرکت است تا بتوان از طریق آن مطالبات مردم را پرداخت کرد.

استاندار خراسان رضوی درباره سرنوشت میزان نیز گفت: بانک صادرات مسئولیت و مدیریت اجرایی کار را پذیرفته است، بانک صادرات نمی‌تواند بدهی میزان را پرداخت کند و حتی در قانون هم چنین موضوعی مطرح نشده، تنها پرسنل مؤسسه میزان در شعب بانک صادرات سر و سامان گرفته‌اند و بعضی از حساب‌ها به بانک صادرات منتقل شده تا التهاب موجود در جامعه مدیریت شود و بتوانیم تسهیلاتی که داده شده و بازنگشته و اموال موجود مؤسسه میزان تبدیل به نقدینگی شود.

 

رشیدیان با بیان این مطلب که یکی از طلبکاران عمده مؤسسه میزان برای دریافت مبلغ سنگین خود از قوه قضائیه حکم گرفته بود، افزود: بیش از 95درصد پول از دست رفته مردم پرداخت شده اما در رابطه با مطالبات بالای 100 میلیون و مطالبات میلیاردی هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

 

استاندار خراسان‌رضوی تأکید کرد: اگر قوه قضائیه دستور پرداخت مبلغ سنگین این شاکی را صادر می‌کرد تمام دارایی میزان با پرداخت یک حساب به اتمام می‌رسید، به همین منظور طی صحبتی که با قوه قضائیه داشتیم از پرداخت حساب‌های کلان جلوگیری شد.

 

وی عنوان کرد: بیش از هزار میلیارد تومان طلب مؤسسه میزان از مؤسسه پدیده است و درخواست کردیم به‌جای اینکه در کوتاه‌مدت و با فشار این مبلغ گرفته شود مطالبات میزان با گرفتن بخشی از املاک پدیده دریافت شود. بانک صادرات که سهام‌دار است نیز سود مناسبی به دست می‌آورد و با راه‌اندازی مجدد شرکت پدیده می‌توان مطالبه مؤسسه میزان را با سود مناسب به آن برگرداند./تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین