پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:02 - 1395/03/26

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر:

۲۰۰۰ نفر در پارس جنوبی مشغول ‌به‌کار شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: از ۲ هزار نفری که سال گذشته در منطقه پارس جنوبی مشغول به‌کار شدند بیش از ۷۵ درصد آنها نیروهای بومی استان بوشهر هستند.

کارگرآنلاین:  حمید رضا پناه  ظهر امروز در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان بوشهر با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان بوشهر نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است اظهار داشت: نرخ بیکاری اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران در سال گذشته در کشور 11 درصد و در استان بوشهر 9.7 صدم درصد اعلام شده است.

وی با اشاره به نرخ مشارکت اقتصادی افزود: نرخ مشارکت اقتصادی کشور در سال گذشته، 38.2 درصد و در استان بوشهر 36.3درصد اعلام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از فراهم شدن اشتغال 15 هزار نفر در استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: سال قبل حدود 15 هزار نفر در بخش‌های مختلف از طریق دفترهای کاریابی و مشاوره شغلی غیردولتی، سامانه رصد اشتغال، تعاون و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مشغول به کار شدند.

پناه، با بیان اینکه سه هزار و 248نفر ازسوی مراکز دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی مشغول بکار شده‌اند خاطر نشان کرد: سال گذشته  اشتغال پنج هزار و 852نفر در سامانه رصد اشتغال ثبت شده و سه هزار و 902نفر در بخش تعاون مشغول بکار شدند.

وی سهم اشتغال استان بوشهر در بخش کشاورزی را 13.3درصد اعلام کرد و گفت: سهم اشتغال در بخش صنعت استان بوشهر 27.5 درصد وبخش خدمات 59.3 درصد است و این درحالی است که سهم اشتغال کشور در بخش کشاورزی 18، صنعت 32.5 و خدمات 49.4درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه سهم اشتغال استان بوشهر در بخش خدمات 10 درصد نسبت به کشور بالاتر است تصریح کرد: سهم اشتغال  استان بوشهردر بخش‌های کشاورزی و صنعت پنج درصد از میانگین کشوری پائین‌تر است.

پناه از اشتغال 2 هزار نفر در پارس جنوبی خبرداد و خاطر نشان کرد: از 2 هزار نفری که سال گذشته در منطقه پارس جنوبی مشغول بکار شدند بیش از 75 درصد آنها نیروهای بومی استان بوشهر هستند.

وی افزود: از 2 هزار نفر اشتغال ایجاد شده در منطقه پارس جنوبی یک‌‌هزار و 507 نفر بومی و 459 نفر غیر بومی هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از پرداخت 72 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در استان بوشهر خبرداد و گفت: پارسال 76 میلیارد ریال اعتباردر بخش مشاغل خانگی اختصاص یافت که تاکنون 95درصد این اعتبار معادل 72میلیارد ریال به یک‌هزار و 531 نفرپرداخت شده است.

پناه با اشاره به توجه دولت مبنی بر ایجاد و فعال سازی بنگاههای خرد، کوچک و متوسط بر ضرورت جذب 5 درصد اعتبار باقی مانده مشاغل خانگی از سوی دستگاههای اجرایی استان تاکید کرد./تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین