پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:13 - 1395/04/08

زنده شدن مرده حین پیوند عضو

رویداد معجزه آسا هنگام جدا کردن اعضای یک بدن مرده برای پیوند به بیماران نیازمند، شگفتی پزشکان و پرستاران اتاق عمل را به دنبال داشت.

کارگرآنلاین: رویداد معجزه آسا هنگام جدا کردن اعضای یک بدن مرده برای پیوند به بیماران نیازمند، شگفتی پزشکان و پرستاران اتاق عمل را به دنبال داشت.
 
بر این اساس، درعمل جراحی اهدای عضو ابتدا اعضا یا بافت های سالم از بدن شخص اهدا کننده (مرگ مغزی) برداشته و به منظور کمک به بهبود و نجات زندگی فرد بیمار، به بدن وی پیوند زده می شود. برخی افراد وصیت می کنند که پس ازمرگ، اعضای بدنشان اهدا شود.
 
یکی از اعضایی که بیش از سایر اعضای بدن اهدا می شود، کلیه است و بیشترین جراحی پیوند عضو، مربوط به پیوند کلیه و سپس پیوند قرنیه، پوست، دریچه قلب، رگها و سپس عضلات و استخوان است.
 
اما این بار در یک اتفاق نادر، جراحان بیمارستانی در شهر برمن آلمان در حین جراحی بر روی بدن بیماری که اعضای خود را برای پس از مرگ اهدا کرده بود، با پدیده بسیار عجیبی رو به رو شدند. آنها پس از باز کردن شکم فرد، در اطراف معده او به علایم حیاتی برخورد کردند که نشان می داد شخص هنوز زنده است و مغز وی پیوسته علایم حیاتی ارسال می کند.
 
جراحان با مشاهده علایم حیاتی، بی درنگ عمل جراحی را متوقف کردند. البته مغز بیمار با این که هنوز کار می کرد اما آسیب دیدگی آن به حدی بود که بازگشت به حالت طبیعی، بعید به نظر می آمد.
 
پس از این اتفاق، یک تیم پزشکی مأمور انجام تحقیقات درباره علل و اسباب این حادثه و بازخواست تمام کسانی شدند که این بیمار را در حالی که هنوز زنده است زیر چاقوی جراحی اهدای عضو برده اند.
 
بر این اساس، درباره سرنوشت نهایی فرد و وضع جسمانی او گزارشی مخابره نشده است./باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین