پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:42 - 1395/05/03

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی:

اتباع خارجی دارای مدرک اقامت از بیمه تأمین اجتماعی برخوردار می‌شوند

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی از امکان استفاده اتباع خارجی دارای مدارک اقامتی معتبر ازجمله کارت‌های آمایش و اشتغال موقت از بیمه تأمین اجتماعی و خدمات آن خبر داد.

کارگرآنلاین: به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمد عجمی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: بر اساس ابلاغ سازمان تأمین اجتماعی کشور آن دسته از اتباع خارجی مجاز دارای مدرک اقامت معتبر نظیر کارت آمایش و اشتغال موقت، درصورتی‌که با کارفرما توافق کنند، می‌توانند از بیمه تأمین اجتماعی استفاده کنند.

وی افزود: در این صورت از 27 درصد حق بیمه‌ای که باید پرداخت شود هفت درصد را کارگر و 20 درصد بقیه را کارفرما می‌پردازد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی با بیان اینکه در استان 45 هزار نفر از اتباع خارجی مدارک اقامتی معتبر ازجمله کارت اشتغال موقت دارند، گفت: در حال حاضر کارفرمایان ملزم به بیمه این دسته از کارگران هستند و سازمان‌های نظارتی و بازرسان مربوطه این موضوع را پیگیری می‌کنند.

عجمی در خصوص کارت‌های آمایش مرحله یازدهم نیز گفت: تمدید مدرک آمایش مرحله دهم از 28 اردیبهشت در استان آغاز شد و تاکنون 80 درصد اتباع مراجعه و نوبت دریافت کردند.

وی با بیان اینکه 70 درصد از این اتباع تاکنون کارت آمایش خود را دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: اگر افرادی تاکنون برای دریافت نوبت اقدام نکرده‌اند فقط تا 15 مردادماه مهلت‌دارند که به این امر مبادرت ورزند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی تأکید کرد: آن دسته از اتباع خارجی که برگه اصلاحات و تغییرات در خانواده را در اختیار دارند و نیز دارندگان کارت هویت از 15 مردادماه برای دریافت کارت آمایش مرحله یازدهم اقدام کنند./فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین