پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:15 - 1399/11/19

هیات وزارت بهداشت ایران وارد مسکو شد

معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو در راس هیأتی وارد مسکو شد، این هیأت قرار است بعد از مذاکرات با مقامات روسیه، توافقنامه همکاری مشترک تولید واکسن کرونا را نهایی کند.

به گزارش کارگر آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت؛ آقای دکتر محمدرضا شانه ساز در بدو ورود به مسکو به خبرنگاران گفت: مهمترین برنامه هیأت وزارت بهداشت ایران مذاکرات با مقام‌های روس از جمله وزیر بهداشت این کشور و امضای سند تولید مشترک واکسن «اسپوتنیک وی» در ایران با مرکز گامالی وزارت بهداشت اعلام شده است.
وی ادامه داد: هیأت ایرانی همچنین از خط تولید کارخانه واکسن سازی روسیه در یکی از استان‌های این کشور بازدید خواهد کرد.
آقای دکتر شانه ساز گفت: مذاکرات برای قرارداد خرید و همکاری مشترک برای تولید واکسن اسپوتینک وی با روسیه از چند ماه پیش با همکاری سفارت و وزارت خارجه در حال انجام است و در این سفر توافقنامه بین دو طرف امضا خواهد شد.
وی تصریح کرد: در این سفر برای تولید مشترک واکسن روسی در ایران مذاکرات نهایی را انجام خواهیم داد.
همچنین سفیر ایران در روسیه گفت: نخستین محموله واکسن روسی کرونا موسوم به «اسپوتنیک وی» پنجشنبه هفته گذشته وارد ایران شد.
آقای کاظم جلالی افزود: محموله دوم تا آخر بهمن و محموله سوم تا ۱۰ اسفند راهی تهران می‌شود و این روند هر دو هفته و یک ماه یکبار ادامه خواهد یافت.
در مجموع ایران قرار است دو میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی از روسیه خریداری کند.
براساس گزارش منابع علمی و همچنین مقامات روسیه هیچ گونه عوارض جدی در آزمایش‌های مرحله سوم واکسن «اسپوتنیک وی» مشاهده نشده است و این واکسن با کارایی ۹۱.۶ درصد می‌تواند برای دو سال و یا بیشتر مصونیت ایجاد کند.
مجله معتبر پزشکی «لنست» اخیرا در مقاله‌ای به بررسی سومین مرحله از آزمایش‌های بالینی واکسن «اسپوتنیک وی» پرداخته است و نتیجه نهایی مقاله مشخص می‌کند که این واکسن مطمئن و مؤثر بوده و حفاظت کامل در مقابل موارد سخت بیماری کرونا را تضمین می‌کند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین