پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:40 - 1395/05/20

بددهنی رئیس‌جمهور فیلیپین جنجال به پا کرد

پس از آنکه رییس جمهور فیلیپین الفاظ موهنی را درباره سفیر آمریکا در کشورش به کار برد و او را "همجنس باز" و "حرامزاده" خطاب کرد، دولت آمریکا کاردار فیلیپین را احضار کرد.

کارگرآنلاین: رودریگو دوترته، رییس جمهور فیلیپین که چه قبل و چه بعد از رسیدن به ریاست جمهوری به بد دهن بودن مشهور بوده در جدیدترین اظهارات توهین آمیزش سفیر آمریکا در این کشور را هدف قرار داد.

دوترته روز جمعه در جریان سخنرانی برای گروهی از سربازان ارتش فیلیپین در شهر سیبو این اظهارات را مطرح کرد.

رییس جمهور فیلیپین در ابتدا درباره جان کری، وزیر امور خارجه امریکا گفت: من با او خوب هستم و مشکلی ندارم.

با این حال وی در ادامه سخنرانی خود فیلیپ گلد برگ، سفیر آمریکا در کشورش را هرف حمله قرار داد و گفت: من با سفیر کشور آنها که یک همجنس‌باز و حرامزاده است مشاجره داشتم. او واقعا اعصاب من را بهم می‌ریزد.

این در حالی است که کلمه مورد استفاده دوترته، یک لفظ توهین آمیز بوده و معنای تلویحی آن همجنس‌ باز است.

دوترته همچنین گلد برگ را متهم کرد به اینکه در انتخابات فیلیپین مداخله می‌کند و هر جا که بتواند درباره آن اظهار نظر می‌کند.

درهمین حال الیزابت ترودو، مدیر دفتر مطبوعاتی دولت آمریکا در واکنش به اظهارات دوترته گفت: اظهاراتی که رییس جمهور فیلیپین درباره گلد برگ به کاربرد الفاظ ناشایستی بود.

وی در یک نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ما از کاردار سفارت فیلیپین تقاضا کردیم که برای ادای توضیحات برای این اظهارات به وزارت امور خارجه بیاید.

مساله خصومت میان رییس جمهور فیلیپین و گلدبرگ مربوط به قبل از انتخابات ژوئن ۲۰۱۶ این کشور است.

قبل از این انتخابات دوترته اظهارات توهین‌آمیزی را درباره حادثه قتل و تجاوز یک کارمند سفارت استرالیا در این کشور در سال ۱۹۸۹ به کار برد. به دنبال این اظهارات سفیر استرالیا در فیلیپین به آن اعتراض و گلد برگ نیز با وی اظهار همبستگی کرد./ایسنا

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین