پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00019:51 - 1395/05/24

مطالبات مزدی کارگران شهرداری خرم‌آباد

کارگران تاوان بدحسابی‌ها را می‌پردازند

کارگران فضای سبز شهرداری خرم آباد ماهها معوقات مزدی دارند. رئیس شورای شهر خرم آباد می‌گوید شهرداری باید رسیدگی کند.

کارگرآنلاین: جمعی از کارگران فضای سبز شهرداری خرم‌آباد در تماس با ایلنا از ماهها معوقات مزدی خود خبر دادند.

به گفته این کارگران برخی از آنها بین 5 تا 8 ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند.

این کارگران که در شرکت‌های پیمانکاری مختلف مشغول به کار هستند، از بی نتیجه ماندن پیگیری‌ها و ادامه بلاتکلیفی خود خبر دادند.

کارگران می‌گویند: وقتی به شهرداری مراجعه می‌کنیم، می‌گویند پیمانکار مقصر است و زمانی که سراغ پیمانکار می‌رویم از قصور شهرداری و عدم پرداخت صورت وضعیت‌ها انتقاد دارند و اهمال را متوجه این نهاد دولتی می‌دانند.

رئیس شورای شهر خرم آباد نیز با تایید این معوقات مزدی به یک رسانه محلی گفته است: خیلی از کارگران فضای سبز بیش‌تر از هشت ماه و حتی برخی‌ها تا دو سال هم حقوق نگرفته‌اند.

حسن آذری افزوده است: این موضوع را از طریق شورا پیگیری کردیم و مقرر گردید که شهردار مطالبات یک‌ماهه  کارگران را پرداخت کند و برای بقیه هم نیازمند مکاتبه است.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد همچنین اظهار داشته است: شهرداری در قرارداد با پیمانکار قید می‌کند که حداقل دو ماه حقوق را بتواند پرداخت کند اما الآن کارگران ماه‌هاست که حقوقی دریافت نکرده‌اند.

این بی‌توجهی به معیشت و وضعیت شغلی کارگران شهرداری‌ها در حالی استمرار دارد که چندی پیش، محسن سرخو، رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا تاکید کرد که واگذاری پروژه‌های خدمات شهرداری به پیمانکاران غیرقانونی است و براساس مصوبه دولت نهادهای دولتی مکلفند به طور مستقیم با کارگران قرارداد ببندند.
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین