پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00018:02 - 1395/07/03

اتفاقات عجیب در «بیمه تعاون»؛

«رئیس» که معاون بشود، استخدام گسترده اقوام عجیب نیست!

به رغم افشای فیش های حقوق بیش از صد میلیون تومانی در «بیمه تعاون»، هنوز مسئولان واکنشی به ماجرا نشان نداده‌اند تا ثابت شود که حاشیه امن این مدیران، وسیع‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کردیم؛ آنقدر وسیع که به کارگیری بسیاری از اقوام در پست‌های بالای مدیریتی این مجموعه جای تعجب ندارد.

کارگرآنلاین: با وجود آنکه حال تنها شرکت بیمه تعاونی کشورمان خوش نیست و گزارش های مالی حکایت از زیان ده بودنش دارد، هیچ تلاشی برای تغییر اوضاع در این مجموعه انجام نمی‌گیرد، حتی زمانی که خبر می‌رسد، مدیران این مجموعه حقوق های نجومی دریافت می‌کنند و کارمندان آن، افزایش حقوق سالانه خود را دریافت نکرده‌اند.

این در حالی است که این مجموعه به رغم سن اندکی که دارد، تا کنون سه مدیرعامل به خود دیده و در آخرین تغییر مدیرعاملی که پشت سر گذاشته، با حواشی زیادی رو به رو بوده است. به این صورت که هیأت مدیره بیمه تعاون، مدیرعامل سابق را با توجیه سوء مدیریت از کار برکنار کردند؛ اما بیمه مرکزی روند برکناری را قانونی ندانست و کار به درازا کشید؛ آنقدر که اگر مدیر عزل شده چند ماه بعد استعفا نمی‌داد، چه بسا هنوز کشمکش تغییر وی گریبان این شرکت تقریبا جوان را رها نکرده بود.

نکته عجیب در این ماجرا آنجاست که می‌بینیم تغییر مدیر عامل هم نتوانسته به تغییر روند این شرکت منجر شود و گزارش های مالی مجموعه، حکایت از زیان ده بودنش دارد. تلخ تر آنکه می‌بینیم نصب مدیرعامل جدید در بحبوحه افشای فیش های نجومی بیمه و تغییرات صورت گرفته در بیمه مرکزی کشورمان صورت گرفته، ولی این همزمانی هم نتوانسته مانع از پرداخت حقوق های نجومی به مدیران بیمه تعاون شود.

اکنون اگر به این موارد، پرداخت نشدن اضافه کار قانونی و سالانه پرسنل بیمه تعاون را هم بیفزاییم، درخواهیم یافت که تغییر مدیرعامل این مجموعه تعاونی، چندان رهاورد مثبتی برایش به همراه نیاورده است. این در حالی است که شواهد حکایت از رقم خوردن اتفاقاتی عجیب در این بازه زمانی کوتاه (از زمان نصب مدیرعامل جدید بیمه تعاون در نیمه بهار امسال تا کنون) دارد.

مشخص نیست که وی بابت تصدی حکم معاونت چقدر حقوق دریافت می‌کند و مجموع دریافتی وی از بابت تصدی پست های مختلف در بیمه تعاون چقدر است؟!


مشخص نیست که وی بابت تصدی حکم معاونت چقدر حقوق دریافت می‌کند و مجموع دریافتی وی از بابت تصدی پست های مختلف در بیمه تعاون چقدر است؟!


کافی است سری به چارت سازمانی این شرکت بزنیم تا دریابیم در اتفاقی بسیار عجیب و دور از ذهن، رئیس هیأت مدیره بیمه تعاون، عهده دار مسئولیت یکی از معاونت های این شرکت نیز هست. محمدرضا نظام آبادی که یکی از چهار عضو هیأت مدیره این شرکت و رئیس این هیأت است، همزمان «معاون پشتیبانی و نیروی انسانی» بیمه تعاون نیز هست؛ یعنی معاون فردی که خود منصوب هیأت مدیره است!

به عبارت بهتر، رئیس هیأت مدیره این بیمه که سخنگوی این هیأت نیز هست و در برکناری مدیرعامل قبلی و نصب این مدیر نقش کلیدی داشته، علاوه بر پست ریاست، پست معاونت در زیرمجموعه مدیرعامل را نیز عهده دار شده که علاوه بر عجیب بودن، با وظایف نظارتی وی نیز تناقض دارد. به ویژه زمانی که می‌دانیم علت برکناری مدیرعامل قبلی، سوء مدیریت وی اعلام شده و یکی از تشخیص دهندگان این موضوع، رئیس هیأت مدیره بیمه تعاون بوده است.

اما ماجرا اینجا خاتمه نمی‌یابد و بررسی ها در این باره به نتایج عجیب تر می‌رسد. اینکه می‌بینیم عزل و نصب های خاص در این مجموعه در چند وقت اخیر به شدت رایج بوده و از «پدر زن» تا «برادر زن»، «داماد»، «داماد برادر»، «شوهر عمه» و بستگان و وابستگان یکی از مدیران ارشد مجموعه، همگی جذب و به خدمت رسانی در این مجموعه مشغول شده‌اند!

اتفاقی که وسعت آن نشان می‌دهد چقدر توجه به تخصص در این مجموعه اهمیت دارد و چگونه نظارتی بر این مجموعه وجود دارد؛ بماند که این وضعیت به خوبی نشان می‌دهد که چرا بیمه تعاون در زمانی کوتاه به این وضع نامطلوب رسیده، زیان ده شده، پرداخت حقوق های نجومی در آن باب شده و افشای این موارد هیچ واکنشی به دنیال نداشته و ندارد!

در پایان گفتنی است،در روزهای آتی، بخش های دیگری از وضعیت موجود در این بیمه را گزارش خواهد کرد و علاوه بر آن، آمادگی دارد، پاسخ مسئولان این شرکت را جهت روشن شدن ابعاد دیگر ماجرا منتشر نماید.
منبع: تابناک

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین