پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:26 - 1395/07/12

گلایه جوان مسیحی از هیأت عزاداری!

محمدرضا زائری نوشت: ایام عزاداری سالار شهیدان در ماه محرم فرصتی استثنایی برای حفظ ارتباط مخاطب عام با ارزشهای دینی است.

کارگرآنلاین: این فرصت خاص و موقعیت ویژه برای ترویج معنویت و تبلیغ دین در هیچ زمان دیگری از سال تکرار نمی شود.  دلهای مردم در مجالس عزاداری امام حسین علیه السلام برای پذیرش پیام خداوند آماده است و افراد گوناگون با خصوصیات کاملا متفاوت همه با شور و عشق نسبت به این نور درخشان آسمان هدایت کنار هم جمع می شوند.
تقدیر خداوند این بوده که کشتی نجات امام حسین علیه السلام کسانی را به مقصد هدایت و سعادت برساند که به هیچ شکل دیگری امکان دستگیری شان نیست.

سیاه و سپید ، مسلمان و هندو ، شرقی و غربی و ... همه در این ایام با حضور در مجالس سوگواری یاد آن مظلوم بزرگ تاریخ را گرامی می دارند و نسبت به آن حضرت ادای احترام می کنند.
دکتر سیدعباس صالحی معاون محترم فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاح نمایشگاه تخصصی کتاب عاشورا خاطره ای اثرگذار از مادر شهید هرمز باباخانی سرباز شهید مسیحی از ارومیه نقل کردند با این مضمون که گفته بود :
"بعد از شهادت پسرم هر سال در روز عاشورا هیأت عزاداری محل به خانه ما می آمدند و با یاد فرزندم به ذکر مصیبت و سینه زنی می پرداختند.

یک سال به دلایلی بچه های هیأت در روز عاشورا نتوانستند به خانه ما بیایند و عزاداری کنند.
بعد از آن یکی از جوانان هیأت در خواب پسرم را می بیند که از غیبت آنها گلایه می کند و به او می گوید : "چرا امسال نیامدید توی خانه ما یا حسین بگویید ؟" بعد از آن بود که جوانان هیأت برای حضور منظم در خانه ما توجه بیشتری دارند "
این اعتقاد و باور عمومی که در گروههای مختلف اجتماعی مشاهده می شود همان موقعیت استثنایی برای ترویج معارف و ایجاد وحدت ملی و همبستگی عمومی است.

امام حسین علیه السلام با شهادت خود و عزیزانش چنین فرصتی را برای دستگیری از مردم فراهم ساخته تا همواره راه همگان برای رسیدن به خداوند گشوده باشد.
وظیفه بزرگ ما این است که مراقبت کنیم رفتار و گفتار ما در ماه محرم موجب تضعیف این موقعیت نشود و این راه گشوده را بر روی کسی نبندد، تا اگر برای هدایت و سعادت مردم کاری حسینی نمی کنیم لااقل در مسیر حرکت حسینی شدن شان سنگ نیاندازیم.
کلید واژه‌ها

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین