پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:47 - 1395/07/12

اولین فرد مبتلا به ایدز درمان شد!

با درمان بیماری ایدز یک مرد انگلیسی، اولین فرد مبتلا به این بیماری با استفاده از روش‌های درمانی جدید بهبود یافت.

کارگرآنلاین: روزنامه انگلیسی "ساندی تایمز" نوشت "اولین مورد درمان بیماری ایدز در انگلیس ثبت شد".

بر اساس این گزارش، آثار بیماری ایدز ازخون مرد 44 ساله مبتلا به این بیماری که توسط دانشمندان انگلیسی درمان شده اند، دیده نمی شود.

اثر ویروس بیماری ایدز به طور کامل از خون این بیمار از بین رفته و اگر وضع به همین شکل پیش برود، این اولین درمان بیماری ایدز در جهان به شمار می رود.

"مارک ساموئل" مدیرکل سازمان بین المللی تحقیقات پزشکی گفت: این درمان، اولین تلاش برای بهبود کامل بیمار و رهایی وی از ویروس اچ آی وی به شمار می رود.

تیم هایی از دانشگاه آکسفورد و دانشگاه کمبریج و تعدادی دیگر از دانشگاه های انگلیس، 50 مورد مبتلا به ایدز را زیر نظر گرفتند و اولین مورد ناپدید شدن اثر ایدز امروز در یک بیمار مشاهده شد.

علت دشوار بودن درمان مبتلایان به ویروس اچ آی وی این است که این ویروس سیستم دفاعی بدن را مختل می کند به شکلی که با گلبول های سفید در بدن انسان ادغام می شود و درنتیجه سیستم ایمنی بدن به جای مبارزه با این ویروس، خود به تبدیل کننده آن مبدل می شود.

درمان جدید ایدز که درمان ضد ویروسی anti-retrovial therapies Art  نام دارد، به این مجموعه تولید کننده ویروس اچ آی وی دربدن حمله می کند و دیگر نمی توانند با گلبول های مخفی که ممکن است درآینده این ویروس را تولید کنند، به حیات خود ادامه دهند.

این درمان در دو مرحله صورت می گیرد: مرحله اول، به بیمار مبتلا به ایدز، واکسنی تزریق می شود که به کشف گلبول های آلوده به این ویروس کمک می کند و می تواند به از بین بردن این ویروس ها کمک کند.

مرحله دوم درمان، داروی جدیدی به نام فورینوستات است که گلبول های مخفی آلوده به این ویروس را کشف می کند تا سیستم ایمنی بدن آن را تشخیص دهد و از آن رهایی یابد.

منبع: پارس نیوز

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین