پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:16 - 1395/09/17

در مراسم بزرگداشت روز دانشجو؛

دیدار خصوصی ضرغامی با میرحسین موسوی!

برجام امروز شرایطی را در کشور به وجود آورده که همه گروه‌ها به سمت وحدت ملی و تعمیق دشمن‌شناسی حرکت می‌کنند و امروز بهترین فرصت برای مقاوم‌سازی اقتصاد کشور است.

به گزارش کارگرآنلاین، رئیس اسبق سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: بعضی از مسئولان کشور این طور بیان می‌کنند که با اجرای خواسته‌های آمریکا به آنها امتیازاتی داده شده تا از برخی امکانات برای کشور استفاده کنند؛ این موضوع باعث به وجود آمدن یک نظام شرطی وحشتناک در کشور است که من از این بابت احساس نگرانی می‌کنم.

ضرغامی با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی در کشور ما مشکل رویه‌هاست، اظهار کرد: در حادثه برخورد دو قطار در سمنان شاهد آن بودیم که علیرغم هزینه سنگینی که برای اتوماتیک کردن این مسیر ریلی در نظر گرفته شده، اتفاق بدی می‌افتد. مسئله اینجاست که در این موضوع هم رویه‌ها مشکل دارند و یک کارمند نمی‌تواند این سیستم را هدایت کند و می‌بینیم که به یک باره فاجعه‌ای رخ می‌دهد. ما در اسناد بالادستی در کشورمان مشکلی نداریم و مشکل در آئین‌نامه‌های اجرایی است.

ضرغامی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان سال 58 تصریح کرد: یک عده‌ای محدود از دانشجویان پیرو خط امام امروز از گذشته خود پشیمان هستند که در اقلیت هستند. تعدادی از دانشجویان تسخیرکننده لانه جاسوسی در جنگ به شهادت رسیدند و تعدادی از آنان اکنون فرماندهان نیروهای نظامی هستند.

وی با اشاره به عملکرد سازمان صدا و سیما در انتخابات سال 92، اظهار کرد: ما در سال 92 توانستیم با ایجاد فناوری‌های جدید عدالت رسانه‌ای را در مناظرات انتخاباتی رعایت کنیم.

رئیس اسبق رسانه ملی در پاسخ به سؤالی درباره فعالیتش در فضای مجازی گفت: حضور من در فضای مجازی به دلیل امکانات گسترده‌ای است که این فضا دارد و هیچ ربطی به مباحث سیاسی ندارد.

ضرغامی درباره احتمال حضورش در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری اظهار کرد: درباره انتخابات هیچ برنامه‌ای ندارم و به آن فکر هم نکرده‌ام و آنچه وظیفه خود می‌دانم تقویت جبهه انقلاب اسلامی است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا سازمان صدا و سیما در اتفاقات سال 88 تریبون در اختیار منتقدان قرار نداد؟ تصریح کرد: برای تبلیغات انتخاباتی یک شورای قانونی وجود دارد که صدا و سیما هم عضو آن است. در سال 88 بعضی کاندیداهای انتخابات به تذکرات این شورا عمل نمی‌کردند. آقای موسوی در همان شب انتخابات با دعوت از رسانه‌های خارجی اعلام پیروزی در انتخابات کرد و معتقد بود در انتخابات تقلب شده است. بنده به منزل ایشان رفتم و با وی مفصلا صحبت کردم و از موسوی خواستم در یک برنامه تلویزیونی با حضور یک مجری یا فرد دیگری دیدگاه‌های خود را بیان کند، اما موسوی روی این خواسته اصرار می‌کرد که باید در یک برنامه زنده تلویزیونی بدون حضور هیچ فرد دیگری مستقیما با مردم صحبت کند و بیانیه‌اش را بخواند، البته ما هم این موضوع را قبول نکردیم.

رئیس اسبق رسانه ملی با اشاره به عملکرد این سازمان در سال 92، اظهار کرد: در آن سال پیش از شروع ایام انتخابات من از 14 نفر از کسانی که گمان می‌رفت کاندیدای ریاست‌جمهوری شوند دعوت کردم و برنامه‌های سازمان را برای آنها تشریح کردم. در آن جلسه آقای روحانی روی بحث برگزاری مناظره بین کاندیداها و پخش مستقیم آن بسیار اصرار داشتند؛ من به ایشان گفتم شما قطعا پدیده انتخابات هستید، از تمام این آقایان مصاحبه گرفتیم و همه بالاتفاق قبول کردند که به قوانین احترام می‌گذارند و در مقابل رای سازمان‌های نظارتی مانند شورای نگهبان ایستادگی نمی‌کنند.

ضرغامی با اشاره به مستند تهیه شده توسط کروبی در سال 88 برای تبلیغات انتخاباتی‌اش، گفت: آقای کروبی فیلم مستندی را تهیه کرده بود که در شورای قانونی تبلیغات انتخابات با اتفاق نظر تمامی اعضا این فیلم رد شد، اما آقای کروبی اصرار داشت یا باید همه فیلم پخش شود و اجازه هیچ قسمتی از آن را نمی‌دهند./هشدار نیوز

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین