پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:25 - 1399/12/06

روشی برای کاهش سردرد‌های میگرنی

دستکم دو ساعت و نیم ورزش در هفته که حداقل توصیه سازمان بهداشت جهانی بوده در کاهش درد‌های ناشی ازمیگرن تاثیرگذار است.

به گزارش کارگر آنلاین، آیا ورزش می‌تواند از بروز علائم میگرن جلوگیری کند یا دستکم آن را کاهش دهد؟ مطالعه‌ای تازه نشان می‌دهد که تنها دو ساعت و نیم تمرین ورزشی در هفته می‌تواند خطر سردرد‌های دردناک ناشی از میگرن را کاهش دهد.

کارشناسان امریکایی دریافته‌اند که ۷۳ درصد از افراد مبتلا به میگرن به اندازه کافی ورزش نمی‌کنند. آنان می‌گویند دستکم دو ساعت و نیم ورزش در هفته که حداقل توصیه سازمان بهداشت جهانی بوده در کاهش درد‌های ناشی ازمیگرن تاثیرگذار است.

این پژوهش در کلینیک مرتبط با سردرد در دانشگاه واشنگتن صورت گرفته است. در این بررسی مشخص شد که حداقل دو ساعت و نیم ورزش در هفته باعث کاهش علائم ناشی از میگرن از جمله اضطراب و عدم کیفیت در خواب می‌شود.

نتایج این پژوهش نشان دادند که در بیش از ۴۵۰۰ فرد بزرگسال مبتلا به میگرن ۷۳ درصد از آنان کم‌تر از دو ساعت و نیم در هفته تمرینات ورزشی انجام می‌دادند. از جمله تمرینات ورزشی و تحرکات مناسب برای کاهش علائم میگرن می‌توان به آهسته دویدن، پیاده‌روی سریع و دوچرخه‌سواری اشاره کرد.

در این بررسی ۱۲۷۰ نفر (۲۷ درصد) از کل افراد بررسی شده بیش از دو ساعت و نیم در هفته تمرینات ورزشی انجام می‌دادند. افرادی که کم‌تر از این میزان تحرک در هفته داشتند با افسردگی، اضطراب و مشکلات خواب بیش تری مواجه بودند.

متخصصان معتقدند علائم میگرن نتیجه فعالیت‌های غیرطبیعی مغز هستند که بر روی سیگنال‌های عصبی، مواد شیمیایی و رگ‌های خونی مغز تاثیر می‌گذارند، اما هنوز عامل یا عوامل دقیق این تغییر در فعالیت مغز مشخص نشده اند و این احتمال وجود دارد که ژن‌های افراد باعث شوند تا تجربه دردناک میگرن را احساس کنند.

منبع: اخبار روز ایران و جهان | آفتاب نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین