پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:45 - 1399/12/06

کودکان خود را از خطر چاقی نجات دهیم

کارشناس ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: با انجام حرکات ساده ورزشی می‌توانیم از بروز برخی از مشکلات و بیماری‌ها جلوگیری کنیم.

به گزارش کارگر آنلاین، سونیا لطف‌اللهی، در رابطه با تاثیرات ورزش نکردن و بی‌تحرکی برای کودکان، اظهار کرد: قرنطینه خانگی سبک زندگی را تغییر داده و این تغییر سبک باعث افزایش فقر حرکتی شده ‌است.

وی با بیان اینکه فقر حرکتی متابولسیم پایه افراد را پایین می‌آورد، افزود: کودکان در این شرایط در معرض چاقی قرار دارند که می‌تواند در بزرگسالی تاثیرات بدی مانند مشکلات قلبی و عروقی، افزایش چربی خون و ... را به همراه‌ داشته ‌باشد.

این مسئول با بیان اینکه ما باید باور کنیم که ویروس کرونا سبک زندگی ما را تغییر داده ولی نباید اجازه دهیم که شرایط بدنی و سلامتی ما در این شرایط، اوضاع بدی داشته ‌باشد، تصریح کرد: ما باید به فکر سلامتی خود و خانواده باشیم و اولین گام برای جلوگیری از چاقی و هدایت کودکان به سمت ورزش، اراده خانواده و فرهنگ‌سازی است که در خانه توسط بزرگ‌ترها انجام می‌شود که می‌تواند کودکان را نیز به سمت ورزش سوق دهد.

لطف‌اللهی با بیان اینکه اداره‌کل ورزش و جوانان استان و هیئت‌های ورزشی برنامه‌های متنوع ورزشی را در فضای مجازی اجرا می‌کنند که اصول درست ورزشی نیز در آن آموزش داده‌ می‌شود، ادامه داد: انجام حرکات ورزشی ساده با اصول درست در خانه نیز می‌تواند باعث افزایش تحرک، فعالیت و سوخت‌ و ساز در بدن افراد شود.

کارشناس ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان، عنوان کرد: طناب‌زنی یکی از ورزش‌هایی است که بیشتر افراد آن را بلد هستند و کودکان نیز اصول آن را در مدارس آموخته‌اند و افرادی که از سلامتی کامل برخوردار بوده و مشکلی ندارند می‌توانند این تمرین را حتی در خانه‌های کوچک با اصول درست انجام دهند که این حرکات برای کودکان بسیار موثر است.

وی با اشاره به اینکه طناب‌زنی به افرادی که کمردرد، پادرد و حتی اضافه‌وزن دارند توصیه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: همه افرادی که مشکل یا بیماری دارند قبل از انجام حرکات ورزشی باید با پزشک خود مشورت کنند و بعد از آن به انجام فعالیت‌های ورزشی بپردازند.

منبع: اخبار روز ایران و جهان | آفتاب نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین