پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:22 - 1399/12/08

کاهش قیمت گوشت در سال ۱۴۰۰

تسنیم نوشت: رئیس مرکز اصلاح نژاد دام گفت: افزایش قیمت گوشت در بازار، مقطعی است و پیش بینی می‌کنیم قیمت آن در بازار پایین بیاید.

مختار عباسی اظهار کرد: در حال حاضر قیمت فروش دام زنده به صورت میانگین در خصوص دام سنگین، حدود کیلویی 42 تا 43 هزار تومان و در خصوص دام سبک نیز حدود کیلویی 50 هزار تومان است که اگر با فرمول‌های موجود محاسبه شود قیمت گوشت دام سنگین در بازار باید حدود 105 هزار تومان و دام سبک هم حدود 120 هزار تومان باشد.

وی ادامه داد:اما در حال حاضر به طور متوسط این قیمت‌ها 10 تا 15 درصد از آنچه باید باشد بیشتر است.

عباسی گفت: امروز در جلسه‌ای این موضوع با حضور تشکل‌های دامی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا علل گرانی گوشت در بازار ریشه یابی شود.

رئیس مرکز اصلاح نژاد دام افزود: باید این موضوع مشخص شود در شرایطی که دامدار به سختی سود معقول بدست می‌آورد چگونه برخی واسطه‌ها از قیمت بالای گوشت، منتفع می‌شوند.

وی تاکید کرد: بدون شک، وجود واسطه‌ها و مشکلات شبکه توزیع از علل افزایش قیمت گوشت در بازار است.

عباسی ادامه داد: قیمت‌ها در درب گشتارگاه و قصابی مشخص اند و به نظر می‌رسد نظارت بر توزیع برای جلوگیری از گرانفروشی، امری بسیار مهم است چرا که در جاهایی قیمت را بی ضابطه بالا می‌برند و کسی هم از این فروشندگان نمی‌پرسد که گوشت را با چه قیمتی خریده اند و چرا با قیمت بالاتر از آنچه که باشد به فروش می‌رسانند.

رئیس مرکز اصلاح نژاد دام گفت: باید نظارت‌ها بیشتر شود البته همه دستگاه‌های نظارتی وظیفه خود را می‌دانند و انتظار داریم که با افزایش نظارت جلوی گرانفروشی گرفته شود.

وی افزود: همیشه در این ایام افزایش قیمت است، اما در سطح کلان با توجه به شیوع کرونا و کاهش مصرف، می‌توان گفت این افزایش قیمت مقطعی است و پیش بینی می‌کنیم این قیمت‌ها کاهش یابند و حتماً مخصوصاً​ در سال جدید همزمان با کاهش قیمت از اردیبهشت به بعد با انباشت دام هم مواجه خواهیم شد.

رئیس مرکز اصلاح نژاد دام تصریح کرد: به همین دلیل از دامداران می‌خواهیم اکنون که موقعیت مهیاست، دام خود را عرضه کنند تا بعداً با مشکلی مواجه نشوند و دامشان روی دست شان نماند.

223224

منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین